تاکید مقام‌های ارشد نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان بر افزایش همکاری نظامی

مقام‌های ارشد نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان در دیدار باهم بر افزایش سطح همکاری نظامی تاکید کردند.
کد خبر: ۴۷۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 22August 2021

تاکید مقام‌های ارشد نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان بر افزایش همکاری نظامیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «آذر تاج» «ناخدا حبیب خلیل‌اف» و دریادار «عبدالوهاب طاهری» فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد سازماندهی و اجرای مسابقه «جام دریا» که در چارچوب «بازی‌های بین المللی ارتش- ۲۰۲۱» برگزار می‌شود، تبادل نظر کردند.

دریادار طاهری در این دیدار از حضور نظامیان جمهوری آذربایجان در ایران ابراز خشنودی و برای آن‌ها در این مسابقات آرزوی موفقیت کرد. ناخدا حبیب خلیل‌اف، معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان نیز از همتای ایرانی خود برای برگزاری مسابقه جام دریا در ایران در سال جاری تشکر و تاکید کرد که این مسابقه به منظور افزایش بیشتر روابط دوستانه بین کشور‌های شرکت کننده و افزایش سطح آمادگی نظامی طرفین است.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز گزارش داد که این مسابقات از چهارشنبه هفته جاری در شهر بندری انزلی با مسابقات شلیک توپخانه، کنترل و نجات کشتی آسیب دیده و آموزش دریایی برگزار می‌شود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز چندی قبل از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد. ژنرال «ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تجهیزات خدمه شرکت کننده در این مسابقات بین‌المللی و همچنین میزان آمادگی کشتی‌ها و پرسنل نظامی بازدید کرد.

قرار است ۶۶ ملوان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با شناور‌های گشتی «جی-۱۲۲» و «جی-۱۲۴» در مسابقاتی که در بندر انزلی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ابن شناور‌ها ساخت روسیه و قایق گشتی ضد زیردریایی «کلاس اوسا» هستند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برای پرسنل نظامی این کشور که قرار است عازم بندر انزلی شوند، آرزوی موفقیت کرد.

مسابقات بین المللی نظامی «جام دریا» در چند سال اخیر همه ساله با حضور چهار کشور حاشیه خزر (ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان برگزار شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی نظامی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار