فرمانده سپاه امام رضا (ع):

یادمان شهدا مانع بروز غفلت در جامعه می‌شود

سردار «نظری» گفت: کار به‌جا و شایسته‌ای است که در مکان‌هایی که ممکن است غفلت کنیم نمادی باشد که به ما تذکر بدهد و ما را به مسیر تعالی رهنمون باشد و شهدا این ظرفیت را دارند.
کد خبر: ۴۷۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ - 28August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر شاندیز که امروز همزمان با چهارمین سالگرد تدفین این شهدای والامقام و به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: شهدا ملاک هستند و ما آنها را شاخص می‌دانیم. باید دید چه میزان دل، روح و ذهن ما با اندیشه و راه شهیدان همراه است که اگر این همراهی و تأسی به شهدا وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: همانگونه که بزرگان فرمودند شهدا چراغ هدایت هستند و همه ما باید در زندگی خود هم عرض ارادت به شهیدان داشته باشیم و آنها را تکریم کنیم و هم و از هر امکانی برای معرفی شهدا بهره ببریم. باید عملکرد همه ما همچون شهیدان باشد و در مسیری که شهدا ترسیم کرده‌اند و جان خود را در این راه فدا کردند حرکت کنیم و به توصیه‌های شهیدان عمل کنیم.

فرمانده ارشد سپاه در استان خراسان رضوی گفت: باید قدردان کسانی که به خانواده شهدا خدمت می‌کنند و یا در برپایی مجالس تکریم شهدا همکاری دارند و همچنین کسانی که در مسیر شهدا مشغول به خدمتگزاری و توجه به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، باشیم.

سردار نظری تصریح کرد: اگر به شکل‌ها و انحا مختلف در مسیر شهدا حرکت کنیم قطعاً به همه اهداف معنوی و مادی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم رسید. ما معتقدیم زندگی دنیا و آخرت از هم جدا نیست و هر کجا در زندگی زمینه شادی و تفریح فراهم است نباید ما را از اعتقاد و معنویت دور کند بلکه باید به معنویت ما بیفزاید.

سردار نظری بیان داشت: کار به‌جا و شایسته‌ای است که در مکان‌هایی که ممکن است غفلت کنیم نمادی باشد که به ما تذکر بدهد و ما را به مسیر تعالی رهنمون باشد و شهدا این ظرفیت را دارند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اقداماتی که در راستای تقویت معنویت و پیوند زندگی دنیا و آخرت در جامعه صورت می‌گیرد ارزشمند و قابل قدردانی است. امیدواریم مردم شهر شاندیز از معنویت یادمان شهدای گمنام در این بوستان حظ معنوی ببرند و براساس شاخص‌های دینی، ضمن تفریح به مسائل معنوی هم بپردازند و نمادها را مورد توجه قرار دهند تا باعث تعالی معنوی آنها شود.

توکل به خداوند، مهمترین ویژگی شهدا

حجت‌الاسلام معصومی نیز در این مراسم ابراز داشت: شهدا سه ویژگی داشتند که به آنها عظمت بخشید و امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از پایان جنگ به ما امید و به جامعه نشاط و پویایی می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: اتکاء به خدا و نفی غیر خدا، شادی شهیدان با یاد پروردگار و هر چه شهدا به خداوند نزدیکتر می‌شدند در چهره آنها شادی را می‌توان دید، این‌ سه ویژگی ممتاز شهدا بود.

وی گفت: علیرغم اینکه دنیای استکبار در مقابل رزمندگان صف‌آرایی کرده بودند اما آنها از تعداد و هجمه دشمن نهراسیدند و مقاومت کردند و جمعی از آنها در این راه به شهادت رسیدند. این پیروزی نتیجه توکل و اتکا به خداوند متعال بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها