عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت همه اقشار جامعه در نهضت جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس

یار محمدی گفت: همه اقشار جامعه خصوصاً معلمین، اساتید، روحانیون و جامعه نخبگانی باید در نهضت جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس مشارکت داشته باشند تا بتوان برای مخاطب به شکل هدفمند تولید محتوا انجام داد.
کد خبر: ۴۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ - 01September 2021

ضرورت مشارکت همه اقشار جامعه و نخبگان برای مشارکت در نهضت جمع آوری اسناد دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «احمد یارمحمدی» عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و ناظر محتوایی دانشنامه دفاع مقدس، امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: گنجینه دفاع مقدس به قدری عظیم و گسترده است و حرف برای گفتن دارد که از پیش‌دبستانی تا دوره‌های عالی دانشگاهی در فضای آموزش و سایر گروه‌ها و اقشار جامعه کاربردی است.

وی گفت: یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تولید متن فاخر است که متاسفانه در حوزه دفاع مقدس در این مسئله کوتاهی شده؛ بنابراین توجه به امر ولایت یک تکلیف مهم و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

یارمحمدی ادامه داد: بیش از ۲۵ سال از مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس می‌گذرد و دانشنامه دفاع مقدس یکی از ابعاد تولید محتوای فاخر است و باید در این مجموعه علمی یک اقدام نو و تحول‌آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس انجام شود.

وی افزود: اگر تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس شکل بگیرد، بسیاری از زیرساخت‌های علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود و زمینه را برای بسیاری از فعالیت‌ها از جمله تهیه دانشنامه دفاع مقدس به‌خوبی فراهم می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) اظهار کرد: تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس عمل به دغدغه ۲۵ ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه وظیفه داریم در این مسیر گام برداریم.

وی یادآور شد: فهرست کردن حوادث و حماسه‌های عظیم انجام‌شده در دفاع مقدس دیگر مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و به تعبیر ایشان روز به روز دفاع مقدس برکات و درس‌های زیادی داشته است که باید به شکل فهرست استخراج شوند.

یارمحمدی افزود: افرادی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، اولاً باید این عرصه را به‌خوبی بشناسند و بعد آن را به‌خوبی به دیگران بشناسانند.

وی اضافه کرد: افراد برای شناخت خوب دفاع مقدس نیاز است ابعاد این فرهنگ را بررسی کنند و در این مسیر باید کلیه اسناد دیداری، شنیداری، نوشتاری و چندرسانه‌ای و هر آن‌چیزی که اتفاق افتاده است را بدون اغراق جمع‌آوری کنند.

یارمحمدی ادامه داد: در گام دوم متناسب با نیاز اصلی مخاطب، از پیش دبستانی تا دوره‌های عالی احصاء شود و محتوا در متون و کتب درسی قرار گیرد و یا در قالب بسته‌های تکمیلی کتاب‌ها و برنامه‌های درسی ارائه شود.

وی اظهار کرد: پژوهشگر، مولف، مدرس، معلم، استاد دانشگاه و حوزه باید از متون فاخر برای مخاطبین استفاده کنند و این‌ها یا خودشان باید در تولید متن مشارکت کنند و یا اگر تولید متن اتفاق افتاد، بایستی در دوره‌های ضمن خدمت شرکت کنند و در نهایت با ظرفیت‌های عظیم دفاع مقدس آشنا شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: مهم‌ترین هدف چرخه تولید متن در حوزه دفاع مقدس، انتقال صحیح آن به نسل آینده است و این یک تکلیف مهم محسوب می‌شود که باید به درستی به آن عمل کنیم.

وی گفت: در حوزه تهیه دانشنامه دفاع مقدس در سطح کشور اتفاقات بسیار خوبی انجام شده است که امیدواریم با ادامه دار بودن تلاش‌ها و اقدامات، بتوانیم در راستای فرمایشات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کنیم.

یارمحمدی افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس بسیار وسیع و دارای ابعاد گسترده‌ای است که نیاز به یک نهضت دارد و این نهضت ابتدا باید در حوزه جمع‌آوری اسناد و مدارک اتفاق بیفتد که یکی ازخروجی‌های آن دانشنامه است؛ البته جمع‌آوری اسناد خروجی‌های دیگری نیز دارد.

وی بیان کرد: همه اقشار جامعه خصوصاً معلمین، اساتید، روحانیون و جامعه نخبگانی باید در نهضت جمع‌آوری اسناد مشارکت داشته باشند تا بتوان برای مخاطب به شکل هدفمند تولید محتوا انجام داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: تلاش‌های استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خصوصاً با برگزاری کنگره شهدای استان قابل تحسین و تقدیر است و امیدواریم خروجی این فعالیت‌ها انتقال صحیح و کامل فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل جدید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار