فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی باید به راهبرد عملی تبدیل شود

سردار کریمی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است و می‌تواند گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک راهبرد و سیاست کلی تبدیل کند.
کد خبر: ۴۷۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 01September 2021

گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی باید به راهبرد عملی تبدیل شودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اظهار داشت: خداباوری، خودباوری و توانمندسازی از مهم‌ترین برکات دفاع مقدس است و این سه مولفه در طول ۴۲ سال گذشته، توانسته ملت را به پیروزی‌های بزرگ و موفقیت‌های چشمگیر برساند؛ بنابراین امروز بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: دفاع مقدس و گفتمان مقاومت به‌عنوان یک نظریه راهبردی و کلان از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در مسیر تمدن‌سازی استفاده شده و الگوگیری از این فرهنگ ارزشمند باید همواره مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز بیشتر باید در حوزه دفاع مقدس به آن توجه شود، پژوهش است و نتیجه اقدامات پژوهشی باید گفتمان‌سازی و جریان‌سازی باشد و امروز محور کار در دفاع مقدس باید پژوهش باشد که این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کریمی افزود: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است و می‌تواند گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک راهبرد و سیاست کلی تبدیل کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس، روایت هشت‌سال جنگ تحمیلی به شکل عالمانه، مستند، مستدل و مطابق عقل و منطق است که اگر این رویکرد در کنار ادبیات غنی ما گذاشته شود، قطعا بسیار کاربردی خواهد بود و مورد استفاده نسل‌های آینده قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امروز باید به‌عنوان یک راهبرد به این مسئله نگاه کنیم و به دنبال محقق کردن آن باشیم.

وی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در طی شش سال گذشته، یکی از رویکردهای مهم در حوزه دفاع مقدس پژوهشی بوده و اقدامات بزرگی در این راستا انجام شده است که کافی نیست و باید برای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش بیشتری انجام داد.

کریمی تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را یکی از دستاوردهای فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: یکی دیگر از خروجی‌های پژوهش باید تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان در این مسیر باشد، تا بتوانند از گنج عظیم دفاع مقدس به‌خوبی بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار