مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

مشارکت ۲۴ قشر تخصصی بسیج در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

مرادی گفت: بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مشارکت دارند که بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ - 01September 2021

۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مشارکت دارندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «زهرا مرادی» مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس است؛ بنابراین عملیاتی کردن رهنمودها و فرمایشات ایشان در حوزه دفاع مقدس و خصوصاً مسئله پژوهش در دفاع مقدس، از راهبردهای اصلی این دانشنامه است.

وی افزود: دفاع مقدس متعلق به همه مردم و اقشار مختلف جامعه است؛ چراکه افراد و اقشار مختلفی در پیروزی‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس نقش ایفا کردند و لذا برای پرداختن به این نقش مهم، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی در ذیل دانشنامه تشکیل شده است.

مرادی ادامه داد: شش کمیته تخصصی جمع‌آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده و کارگروه‌های تخصصی بررسی نقش شهرستان‌ها در ۱۲ شهرستان با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستانی و حضور مسئولین، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تشکیل و جلسات مستمر آن‌ها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مدخل‌گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله، چاپ و انتشار از مهم‌ترین گام‌های تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که از کلیه ظرفیت‌های دانشگاهی، اساتید، فرماندهان و پیشکسوتان به‌کارگیری می‌شود.

مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه‌های تخصصی دانشنامه آموزش دیدند و همچنین در راستای جمع‌آوری و شناسایی مداخل و پرداختن به نقش کلیه اقشار، جلسات تخصصی با ادارات، سازمان‌ها و اقشار مختلف برگزار شده که در این مسیر مشارکت دارند و ۳۱ اداره و سازمان در دانشنامه دفاع مقدس دارای نماینده تام‌الاختیار هستند و در ۱۱ اداره کارگروه تخصصی بررسی نقش آن اداره تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مشارکت دارند که بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می‌دهند که در طی یک سال و نیم گذشته، همه عزم و توان لازم برای تهیه دانشنامه پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه بتوانیم اقدام موثری در این راستا انجام دهیم.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس و انتقال صحیح آن به نسل جوان، از دیگر اهداف تهیه دانشنامه دفاع مقدس است و امروز همه ما در برابر فرهنگ دفاع مقدس مسئول هستیم و باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

مرادی گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری دانشنامه به ریاست فرمانده سپاه روح‌الله و عضویت جمعی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان دفاع مقدس تحت نظارت ناظران در سه سطح محتوایی، علمی و ادبی و درج عنوان دانشنامه دفاع مقدس در عناوین پژوهشی استان، ۲ اقدام راهبردی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی در سال ۱۳۹۹ است.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه  استانی دفاع مقدس در راستای عملی نمودن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در تولید متن فاخر نیازمند ۲  بال همکاری پشکسوتان دفاع مقدس و همت و تلاش مسئولین است که به لطف خدا در استان مرکزی این اتفاق در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار