مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

تهیه ۲۰۰ مقاله علمی در راستای نگارش دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

سرهنگ کریمی گفت: جمع‌آوری ۷۱۴ مدخل و تهیه ۲۰۰ مقاله علمی، از جمله اقدامات مهم استان مرکزی در راستای نگارش دانشنامه دفاع مقدس است که امیدواریم بتوانیم جلد اول این دانشنامه را تا پایان سال رونمایی کنیم.
کد خبر: ۴۷۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 01September 2021

جمع آوری ۷۱۴ مدخل و تهیه ۲۰۰ مقاله علمی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاورد‌های دفاع مقدس احیا کردن فرهنگ جهاد فی سبیل الله و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است و امروز بازخوانی این فرهنگ ارزشمند، موفقیت‌های زیادی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: دفاع مقدس سرشار از سربلندی، عزت و افتخارآفرینی برای ملت است و امروز دفاع مقدس به ما درس می‌دهد که اگر سه مولفه اعتقاد به نصرت الهی، تبعیت از ولایت و وحدت برای رسیدن به اهداف را داشته باشیم، قطعا پیروز خواهیم بود.

کریمی گفت: دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای ظرفیت‌های عظیم ملت ایران در حوزه‌های مختلف است و ملت با فرهنگ عاشورایی نشان دادند که با توکل بر خدا و به‌کارگیری توانمندی‌ها، می‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: امنیت پایدار امروز در ایران اسلامی برگرفته از دفاع مقدس است و امروز فرهنگ دفاع مقدس به ما درس می‌دهد که اگر ملتی اراده الهی خود را به کارگیرد و چشم به بیگانگان نداشته باشد، قطعا می‌تواند مشکلاتش را خودش حل کند و پیروز شود.

کریمی گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی، تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته که تبیین نقش استان در جنگ تحمیلی، انتقال دانش و تجربیات به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از اهداف مهم تهیه دانشنامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی تهیه یک دایرةالمعارف علمی، محکم، قوی، مستند و بدون تعارف است که با تکیه بر بیانات ایشان در مسیر تهیه دانشنامه حرکت می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس علاوه بر تشکیل شورای سیاست‌گذاری، کارگروه‌های شهرستانی بررسی نقش شهرستان‌ها و کمیته‌های تخصصی همچنین کارگاه‌های آموزشی برای کلیه افراد مرتبط در این مسیر برگزار شده است و در این مسیر شتابنده حرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری ۷۱۴ مدخل و تهیه ۲۰۰ مقاله علمی از جمله اقدامات مهم استان مرکزی در راستای نگارش دانشنامه دفاع مقدس است که امیدواریم بتوانیم جلد اول این دانشنامه را تا پایان سال رونمایی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار