امیر موسوی:

تلاش دشمن برای جلوگیری از اجرای ماموریت ناوگروه «نداجا» ناکام ماند

فرمانده کل ارتش با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز ماموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش گفت: تلاش دشمنان جمهوری اسلامی در جلوگیری از اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا ناکام ماند.
کد خبر: ۴۷۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ - 09September 2021

شکست تلاش دشمنان جمهوری اسلامی در جلوگیری از اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در مراسم رونمایی از سامانه ارزیابی عملکرد افسران نهاجا که صبح امروز (پنج‌شنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ جای جهان برای نیروی دریایی غیر قابل رفتن و غیرقابل دسترس نیست.

وی با اشاره به اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا در آب‌های بین‌المللی گفت: این دریانوردی بدون اتکا به هیچ بندری صورت گرفت و طی آن ناوگروه نداجا در تاریخ ۱۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ از بندر جدا شده و پس از مدت طولانی دریانوردی در هجدهم شهریور وارد آب‌های سرزمینی شد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بنابر قوانین بین‌المللی هر شناور در واقع خاک آن کشور محسوب می‌شود و وقتی که ناوبندر شما در هر نقطه از آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کند، به واقع مثل این است که یک جزیره ما در آن نقطه باشد.

سرلشكر موسوی گفت: به امروز در سطح دنیا فقط دو کشور ناوبندر داشتند و ما سومین کشور دارای ناوبندر هستیم؛ ناوبندر مکران قادر به پشتیبانی شناورهای مختلف از جمله ناوشکن‌ها و شناورهای تجاری است.

امیر موسوی گفت: ناوبندر مکران محل ارائه خدمات مختلفی چون، سوخت رسانی، تغذیه، آب رسانی، خدمات پزشکی و حمل تجهیزات و تسلیحات مختلف است.

وی با بیان اينکه ناوهای نظامی هر کجا که بروند یک پایگاه اطلاعاتی شناور محسوب می‌شوند، افزود: توسعه دریامحور یعنی اینکه یک کشور بتواند در هر نقطه‌ای از آب‌های آزاد که می‌خواهد حضور داشته باشد و این یک رویکرد راهبردی به دریا است که امروز نیروی دریایی پیشگام این دیدگاه و رویکرد است.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: دشمنان جمهوری اسلامی تمام توان شان را گذاشتند که ناوگروه ۷۵ ماموریت خود را انجام ندهد و بعد از آن که نتوانستند کاری از پیش ببرند تلاش کردند که این ماموریت ناتمام بماند و در آخر نیز تلاش کردند که ماموریت به نحو احسن به پایان نرسد که در تمامی مراحل با شکست مواجه شدند.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار