تهیه‌کننده مستند «سرپناه» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

کارشکنی برای دغدغه‌مندان کودکان‌ کار سوژه مستند «بزرگراه همت»

صالحیان با تاکید براینکه خانه مستند تلویزیون است، گفت»: سوژه این مستند درباره سنگ‌اندازی‌هایی است که جلوی‌پای دغدغه‌مندان کودکان کار انداخته می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ - 15September 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «سرپناه» به کارگردانی امین لطفی شهپر امشب در قالب پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن می‌رود.

اباذر صالحیان تهیه‌کننده این فیلم مستند درباره سوژه این فیلم گفت: در شبکه افق مجموعه‌ای پخش می‌شود که نامش «بزرگراه همت» است. این مجموعه به معرفی افراد و گروه‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد و گروه‌هایی را معرفی می‌کند که تاثیرگذاری زیادی در حوزه‌های مختلف داشته و گره‌ای را از مردم باز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه فصل از ساخت مجموعه «بزرگراه همت» گذشته است، افزود: خیلی از سوژه‌ها را پیگیری کردیم که نقش به‌سزایی در فعالیت‌های جهادی داشته و به مردم محروم کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛

خط قرمز جشنواره مستند منافع ملی و کیفیت است

صالحیان درباره مستند «سرپناه» گفت: سوژه مستند «سرپناه» را در همدان پیدا کردیم. دغدغه او سر و سامان دادن به مشکلات کودکان کار و بی‌سرپرست است و با هماهنگی بهزیستی فعالیتی را ترتیب داده است که از کودکان کار حمایت کرده و به آنان کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنند. در این مستند سراغ او رفتیم تا زندگی و فعالیتش را دنبال کرده و خدماتی که به این کودکان می‌دهد را رسانه‌ای کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که بین سوژه‌ها مشترک است این است که به دلیل مردمی بودن و اینکه بودجه زیادی ندارند، کارهایشان را به سختی پیش می‌برند و عمده فعالیت‌هایشان خودجوش و مردمی است. علاوه بر این، از سوی بعضی افراد سنگ هم جلوی پایشان می‌اندازند و نمی‌گذارند کار کنند. پخش این مستند‌ها از تلویزیون کمک می‌کند تا بیشتر شناخته شوند و از این طریق در ادامه فعالیتشان با دست بازتری عمل کنند.

کارشکنی برای دغدغه‌مندان کودکان کار سوژه مستند «بزرگراه همت»/ خانه مستند تلویزیون است

تهیه‌کننده مستند «سرپناه» درباره جشنواره تلویزیونی مستند گفت: بدون شک خانه اصلی مستند تلویزیون است و برگزاری چنین جشنواره‌ای در تلویزیون کمک می‌کند تا مستند در جایگاه اصلی خود بهتر تثبیت شود. جشنواره تلویزیونی مستند در دوره‌های اخیر در بین فیلمسازان شناخته شده است، اما به نظر می‌رسد که باید با تدابیری مخاطبین عمومی را هم به این جشنواره دعوت کرد تا بیننده آثار باشند.

به گزارش دفاع‌پرس، کارگردانی و تدوین مستند سرپناه را امین لطفی شهپر انجام داده است و عبدالله نظری تحقیق و انتخاب سوژه را انجام داده است. این فیلم مستند امشب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن امشب ساعت ۲۴ و فردا ساعت ۹ صبح است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها