مسجدی:

زوار ایرانی از منطقه کردستان عراق وارد بغداد، نجف و کربلا نشوند

سفیر ایران در بغداد به زوار ایرانی توصیه کرد که از منطقه کردستان عراق وارد بغداد، نجف و کربلا نشوند و افزود: همه زوار ایرانی باید از طریق هوایی وارد عراق شوند، ولی برای بازگشت می‌توانند از مرز مهران به کشور بازگردند.
کد خبر: ۴۷۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ - 17September 2021

زوار ایرانی از منطقه کردستان عراق وارد بغداد، نجف و کربلا نشوندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگویی عنوان کرد که همه زوار ایرانی باید از طریق هوایی و با هواپیما وارد عراق شوند و اظهار داشت: این براساس توافقی است که انجام شده و این نظر قطعی دولت عراق است و ما هم مجبور شدیم این را بپذیریم.

وی در عین حال یادآور شد: البته زائران برای برگشت از عراق، اگر بخواهند از راه زمینی برگردند می‌توانند صرفا از مرز مهران به جمهوری اسلامی ایران بازگردند.

مسجدی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، همچنین همچنین به زوار ایرانی توصیه کرد که برای ورود به عراق از طریق مرز‌های منطقه کردستان عراق اقدام نکنند و اضافه کرد: زائران به هیچ وجه از مرز‌های اقلیم کردستان برای زیارت وارد عراق نشوند، چون ورود از اقلیم طبق قانون عراق فقط مختص منطقه اقلیم کردستان است و زوار اجازه ندارند از اقلیم وارد مناطق جنوبی و شهر‌های نجف و کربلا شوند و این از نظر قانون عراق یک تخلف محسوب می‌شود و اگر زائری این اقدام را انجام دهد ممکن است با برخورد سیستم‌های امنیتی و انتظامی این کشور مواجه شود.

سفیر ایران در بغداد بیان کرد: هموطنان ایرانی می‌توانند به اقلیم کردستان عراق و سیاحت و سفر به این منطقه بروند و مشکلی ندارند، ولی ورود به اقلیم کردستان مجوزی برای ورود به بغداد و نجف و کربلا و زیارت نیست.

روابط عمومی وزارت امور خارجه نیز دیروز با صدور اطلاعیه‌ای با بیان اینکه عزیمت به عراق نیازمند اخذ و دارا بودن روادید رسمی آن کشور است، از زوار ایرانی و دست اندرکاران اعزام زائران خواست بدون اخذ و دارا بودن روادید معتبر عراق، اقدام به سفر و انتقال مسافر نکنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها