تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان

ارتش لبنان از تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ - 04October 2021

تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از نقض مجدد حریم هوایی و آبی این کشور توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

ارتش لبنان طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «النشره» منتشر شد، اعلام کرد که در تاریخ ۲۰۲۱/۱۰/۳، ساعت ۱۴:۰۵ دو جنگنده متعلق به دشمن اسرائیلی، در آسمان لبنان از فراز دریا در غرب منطقه شکا به سوی جنوب تا شهرک الناقوره پرواز کردند. سپس آسمان لبنان را در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه از فراز دریا در غرب شهرک مذکور ترک کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است که موضوع این نقض حاکمیت حریم هوایی لبنان با هماهنگی نیرو‌های سازمان ملل در لبنان (یونیفل) دنبال می‌شود.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که در همین تاریخ و در ساعت ۹:۱۴ یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی آب‌های منطقه‌ای لبنان را در مقابل «رأس الناقوره» به مدت ۱۱ دقیقه و به مسافتی حدود ۱۸۵ متر نقض کرده است.

یک روز قبل‌تر، در تاریخ دوم اکتبر نیز در ساعت ۱۹:۰۵ یک قایق جنگی این رژیم همین منطقه را به مدت پنج دقیقه و به مسافت حدود ۱۶۶ متر نقض کرد.

اواخر مرداد ماه پیش، «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منظور حمله به سوریه را محکوم و تاکید کرد که این اقدامات نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ (که به منظور پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ صادر شد)، تهدید امنیت و ثبات در لبنان و نیز نقض حاکمیت آن است.

وی خبر داد که لبنان از طریق سفیر و نماینده خود در سازمان ملل «آمال المدللی» شکایتی را درباره این اقدامات رژیم اسرائیل ارائه داده است و از سازمان ملل خواسته جلوی این تجاوز‌های رژیم صهیونیستی و نقض حریم لبنان به منظور تجاور به خاک سوریه را بگیرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها