کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«وحدت کلمه» امر مهم برای بقای انقلاب اسلامی است

کنعانی مقدم گفت: امام خمینی (ره) بار‌ها در بیاناتشان نسبت به این موضوع تأکید کردند که برای بقای نظام، وحدت کلمه امری مهم است و برای این‌که بتوان در برابر دشمنان انقلاب اسلامی پیروز شد حتماً باید این موضوع را مدنظر داشته و آن را در اولویت جدی قرار داد.
کد خبر: ۴۸۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 22October 2021

وحدت کلمه امری مهم برای بقای انقلاب اسلامی استحسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با بیان این‌که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در وحدت کلمه نهفته شده است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بار‌ها در بیاناتشان نسبت به این موضوع تأکید کرده‌اند و فرمودند که برای بقای نظام، وحدت کلمه امری مهم و ضروری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای این‌که بتوان در برابر دشمنان انقلاب اسلامی پیروز شد و آنان را مأیوس کرد، حتماً باید وحدت کلمه را مدنظر داشته و آن را در اولویت جدی قرار داد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به پیام مهم نهج‌البلاغه در موضوع وحدت مسلمانان عنوان کرد: در نهج‌البلاغه آمده «یدالله مع الجماعه» یعنی هر زمان مسلمانان متفق و متحد بوده‌اند داراى قدرت و عظمت و شوکت بوده‌اند و هر زمان که تفرقه و نفاق در میان آن‌ها افتاد ذلیل و خوار و بى‌مقدار شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر در درون کشور در حوزه مسائل سیاسی به آیات قرآن و احادیث و روایت‌های منتسب به ائمه معصومین (ع) توجه کنیم، بسیاری از مشکلات سیاسی حل و فصل می‌شود.

کنعانی‌مقدم در ادامه با اشاره به این‌که در هفته وحدت می‌بایست به وحدت درونی هم توجه کرد، گفت: در هفته وحدت، باید برروی وحدت درونی هم کار کرد. مجادلات سیاسی باید کاهش و نقد و انتقادات هم در مسیر بهبود اوضاع و نه با هدف تخریب و تضعیف دولت مطرح شود.

وی تأکید کرد: اگر نقدی با هدف شکاف میان دولت و ملت مطرح شود، قطعاً همه متضرر خواهیم شد و وخامت اوضاع بیشتر می‌شود.

این فعال سیاسی به دولت پیشنهاد کرد برای تحکیم وحدت در جامعه باید دولت از خود سعه صدر نشان دهد و تمام صدا‌ها را اعم از موافق و مخالف بشنود و این‌گونه نباشد که نقد‌ها را بی‌پاسخ بگذارد.

کنعانی‌مقدم همچنین به فقدان گفتمان وحدت‌آفرین در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه یاد نگرفته‌ایم که یک گفتمان وحدت‌آفرین بر روی مسائل مشترک داشته باشیم. از یک طرف دم از مذاکره با دشمنان می‌زنیم، اما وقتی نوبت به گفت‌وگوی درونی و حل اختلافات درونی مطرح می‌شود یا نمی‌دانیم چطور باید میان گروه‌ها و احزاب سیاسی، گفت‌‍وگو و مذاکره انجام شود یا اینکه راه و روش گفت‌‍وگو را می‌دانیم، اما نمی‌خواهیم چنین گفت‌وگویی وجود داشته باشد تا همیشه دشمن داخلی فرضی و تخریب ادامه پیدا کند.

وی متذکر شد که اگر دولت می‌خواهد اعتماد عمومی را دوباره بازسازی کند، باید با کمک احزاب و جناح‌ها و نخبگان سیاسی بستر گفت‌‍وگو با مردم را فراهم کند و همه گزینه‌ها را برای گفت‌‍وگو با مردم روی میز بگذارد؛ لذا هم‌گرایی با احزاب می‌تواند چنین بستری را فراهم کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار