الجزائر:

کمک خواستن مغرب از اسرائیل خطرناک و غیرقابل قبول است

وزیر خارجه الجزائر گفت: مغرب به جایی رسیده است که از اسرائیل کمک می‌خواهد در حالی که این کار خطرناک و غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ - 23October 2021

کمک خواستن مغرب از اسرائیل خطرناک و غیرقابل قبول استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر گفت که مغرب با استفاده از عناصر گروه‌هایی تروریستی و ضربه زدن به ثبات آن از داخل الجزائر توطئه کرده است.

او در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم اظهار داشت: مغرب به جایی رسیده است که از اسرائیل کمک می‌خواهد، در حالی که که کاری که رباط انجام داده است، خطرناک و غیرقابل قبول است.

لعمامره گفت: مغرب با دروغ پراکنی علیه سیاست خارجی الجزائر این کشور را منبع نگرانی منطقه برشمرده در حالی که مغرب عنصر ثبات است.

دیپلمات الجزائری اشغالگری مغرب در صحرای باختری را عامل کشیده شدن منطقه به سرنوشتی نامعلوم دانست.

او در خصوص سیاست خارجی الجزائر گفت: الجزائر از دیپلماسی بلندگویی استفاده نمی‌کند، بی سر و صدا کار می‌کند و بی سر و صدا مواضع خود را از طریق مجاری دیپلماتیک ثبت می‌کند.

دیپلمات الجزائری تاکید کرد: سفیر الجزائر در پاریس هنوز به منظور رایزنی، در الجزائر است و تصمیم مسدود کردن حریم هوایی الجزائر به روی هواپیما‌های فرانسوی تصمیمی مستقل و حاکمیتی در پاسخ به خشونت لفظی فرانسه است.

وی روابط الجزائر با روسیه را هم تاریخی خواند و گفت: روابط دو کشور با یک توافق راهبردی در ارتباط است و روابط دیپلماتیک آن در مسائل مربوط به آفریقا هم مبتنی بر رایزنی و بررسی است.

دسامبر سال گذشته رژیم صهیونیستی و مغرب ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین دو طرف را اعلام کردند. روابط رباط و تل‌آویو از سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه الأقصی قطع شده بود.

مغرب پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشوری است که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد.

از اوایل شهریور گذشته با بالاگرفتن تنش‌ها میان الجزائر و مغرب، روابط دیپلماتیک دو کشور قطع شد و الجزائر اعلام کرد که این تصمیم را در پاسخ به سیاست‌های یکجانبه مغرب اتخاذ کرده است.

روابط میان الجزائر و مغرب چندین دهه است که به دلیل پرونده‌های مرز‌های زمینی و منطقه مورد منازعه صحرای غربی با تنش‌های و اختلافات زیادی همراه است.

از سوی دیگر الجزائر، مغرب را به حمایت و پشتیبانی از گروه جدایی طلب «الماک» در منطقه «القبائل» که از نظر الجزائر، یک گروه تروریستی است، متهم می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار