اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت؛

انهدام باند قاچاق اسلحه/ جزئیات مواجهه نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی در دریای عمان

بکارگیری سامانه‌های بومی در رزمایش تخصصی پدافند هوایی، کسب رتبه نخست جشنواره مالک اشتر توسط سپاه، درگیری ارتش با دزدان دریایی، انهدام باند قاچاق اسلحه و مهمات، کشف مواد مخدر توسط نیروی دریایی سپاه و شکست تلاش آمریکا در دزدی نفت ایران از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۴۸۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴ - 05November 2021

اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
بکارگیری تمامی سامانه‌های استقراری پدافند هوایی در رزمایش نهاجا/ همه سامانه‌های رزمایش تخصصی پدافند هوایی بومی بودند
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: همه سامانه‌های بکارگیری شده در رزمایش تخصصی پدافند هوایی بومی بودند و عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشتند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد؛
تغییر شکل تهدیدات از جنگ مستقیم به حملات سایبری/ توسعه سواد پدافند غیرعامل در سطح جامعه
سردار جلالی با بیان اینکه همیشه باید یک گام از تهدید جلو باشیم، گفت: شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته از تهدیدات سخت مانند جنگ مستقیم به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری هستیم.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
اختلال در خدمات رسانی به مردم خط قرمز پدافند غیرعامل/ رزمایش قطع برق بیمارستان‌ها انجام می‌شود
سردار جلالی با بیان اینکه تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر جا دشمن به ما آسیب بزند و زخمی وارد کند، آن موضع را تبدیل به نقطه قوت می‌کنیم، گفت: اختلال در خدمات رسانی به مردم خط قرمز پدافند غیرعامل است.


امیر صباحی‌فرد:
نیروی پدافند هوایی در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز پدافند هوایی ارتش با خود باوری و تکیه بر دانش و توان بومی به مرحله‌ای از بالندگی و صلابت رسیده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.


در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
فرمانده کل سپاه: کسب رتبه نخست نیرو‌های مسلح را به روح سردار سلیمانی تقدیم می‌کنیم
سرلشکر سلامی گفت: کسب رتبه نخست دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح توسط سپاه پاسداران را به روح همه شهدا به‌ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی تقدیم می‌کنیم.


درگیری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در خلیج عدن
تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر بر نفت کش ایرانی بامداد امروز در مسیر عزیمت به خلیج عدن، پیش از ورود به تنگه باب المندب با دزدان دریایی درگیر شد.


وزارت اطلاعات اعلام کرد؛
انهدام ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ شناسایی و منهدم شده‌اند.


وزیر دفاع در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
لازمه قوی شدن ایران، رشد متناسب و توجه به همه مؤلفه ­های جهش اقتصادی است
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: لازمه قدرت و قوی شدن ایران در همه بخش ها، رشد متناسب و توجه به همه مؤلفه ­های جهش اقتصادی است و این آمادگی را داریم تا از سرریز دانش دفاعی به بخش‌های مختلف کشور کمک کنیم.


جانشین فرمانده کل سپاه:
دشمنان برای جلوگیری از اقدامات ایران به فکر توان افزایی خود هستند/ اولین تیر سازمان یافته به سوی انقلاب ۲۴ بهمن شلیک شد
دریادار فدوی گفت: دشمنان ما به دلیل تبعیت مردم کشورمان از امامین انقلاب اسلامی به این فکر افتادند که توانی ایجاد کنند تا ایران اقدامی علیه آن‌ها انجام ندهد.


کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سواحل کنارک توسط نیروی دریایی سپاه
به همت رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه یک باند توزیع موادمخدر در اطراف شهر کنارک در استان سیستان و بلوچستان توسط پایگاه امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه متلاشی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
انهدام اهداف دوردست با استفاده از پهپاد‌های انتحاری
امیر سرتیپ «واحدی» با اشاره به ارزیابی ارتقای توان نیروی هوایی ارتش در رزمایش اخیر این نیرو گفت: در این رزمایش، پهپاد‌های انتحاری نهاجا توانستند با موفقیت اهداف مورد نظر را در دوردست منهدم کنند.

با همت نیروی دریایی سپاه رقم خورد؛
شکست تلاش آمریکا در دزدی نفت ایران
با اقدام بموقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران ناکام ماند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار