یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

سیا و موساد پشت پرده حمله پهپادی به کاخ الکاظمی

حمله پهپادی به کاخ نخست وزیری عراق شاید توجیهی برای ماندن آمریکایی‌ها و مستشاران آنها باشد زیرا منافع سرویس‌های اطلاعاتی غربی در ناامنی در عراق و آسیای غربی است تا ضمن تهی کردن کشور‌های منطقه، مطامع استکباری خود را بدست آورند.
کد خبر: ۴۸۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 08November 2021

سیا و موساد پشت پرده حمله پهپادی به کاخ الکاظمیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی؛ بعد از برگزاری انتخابات مجلس عراق در ۱۸ مهرماه که با مشارکت کم و بیش ۴۰ درصد واجدین حق رأی برگزار شد، جریان وابسته به مقتدی صدر و استقبال نخست وزیر با اعلام نتایج زود هنگام انتخابات، آن‌ها خود را حائز کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی اعلام کردند و جریان‌های سیاسی مستقل و حامیان مقاومت از قبول آمار مذکور امتناع کردند.

اما مهم‌ترین نکته قابل اهمیت آن است که با نگاهی به منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هر جا که محور مقاومت که همواره حامی مردم مظلوم و مستضعفین بوده و در برابر ظلم و ظالم ایستاده است، از محور باکو، ترکیه، لبنان، عراق، افغانستان، فلسطین، یمن و ... کشور‌های غربی مخصوصا آمریکا، انگلیس و فتنه‌گر عالم در جهان اسلام رژیم غاصب صهیونیستی سعی کرده‌اند در آن کشور‌ها جنگ داخلی (تفرقه بین شیعه، سنی ومسلمانان با دیگر ادیان الهی) راه بیندازند تا با (قتل، غارت، تجزیه، خدشه به امنیت ملی کشور‌ها) دولت‌های که وابسته به آن‌ها باشند را روی کار آورند تا بتوانند به اهداف درازمدت خود از بعد استراتژیک، استعماری، منفعت اقتصادی کلان خود و ضربه زدن به محور مقاومت و در رأس آن ایران که همواره حامی مظلومان و مردم رنجدیده در مناطق مذکور و سراسر جهان اسلام است بپردازند.

اما اعتراضات مسالمت آمیز مردم عراق به نتایج شمارش آراء در اعلام زود هنگام نتایج انتخابات در ۱۴ آبان در نزدیکی منطقه سبز بغداد با شلیک مستقیم نیرو‌های امنیتی به سمت تظاهر کنندگان همراه شد که دو کشته و ۱۲۵ زخمی بر جای گذاشت.

دلسوزان، نخبگان و برخی از علما و سیاسیون عراقی خواستار بررسی ماجرا از سوی دادگاه فدرال و شورای عالی قضایی شدند. لیکن در ادامه و در حادثه‌ای تعجب‌آور؛ با قرائنی که از برنامه ریزی و هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی حکایت دارند - حمله پهپادی به نزدیکی محل زندگی نخست وزیر صورت پذیرفت که هدف قطعی آن؛ شعله ورشدن فتنه و درگیری های داخلی در عراق است.

رد پای طراحان و عاملان حمله به محل استقرار الکاظمی را باید در سفارتخانه‌ غربی و چند کشورعربی و سرویس های جاسوسی سیا، موساد، mi6 پیگیری کرد. چه اینکه از ابتدای غائله انتخابات عراق؛ جریان های ضدمقاومت دائما در تلاش بوده اند تا معترضین عراقی و به ویژه اضلاع بسیج مردمی را به شکست سنگین در عرصه سیاسی انتخابات و تلافی این ادعا در کف خیابان متهم کنند و حتی پای ایران را نیز به میان بکشند. حال آنکه که خطوط تحلیلی ماجرا نشان می دهد که بیتوته‌گران سفارت‌های خارجی در پی پنهان کردن شتر در مناره هستند!

گسترش اعتراضات مردمی در سرزمین بین‌النهرین از فاز سیاسی به درگیری نیروهای امنیتی دولتی، فضای مساعدی را برای تحرکات آشوب‌طلبانه عاملین و مرتبطین به سفارتخانه‌های خارجی فراهم ساخته است که قطعا می‌تواند منجر به سازماندهی و تحرک بیشتر سرپنجه‌های اطلاعاتی غربی، عبری، عربی به سوی میادین بغداد و سایر استان‌های ملتهب عراق شود.

بی ثباتی در عراق خواسته اصلی آمریکایی‌های برای مجاب کردن مسئولان ارشد بغداد است تا بهانه‌ای برای ماندگاری بیشتر در خاک این کشور پیدا کنند. هر چند که طبق قانون پارلمان عراق، نظامیان آمریکایی باید آنجا را ترک کرده و مانند افغانستان از عراق هم فرار را بر قرار ترجیح بدهند.

سابقه تاریخی نشان داده که این قبیل کارها، سناریوی هستند که در اتاق‌های اطلاعاتی و امنیتی سرویس‌های جاسوسی غربی و عبری تدوین شده و دستگاه‌های وابسته اطلاعاتی عربی آنها را اجرا می‌کنند و بلافاصله دنیای استکبار هم آنرا محکوم می‌کنند که نمونه آن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و وزرای خارجه انگلیس و فرانسه است که  قیافه حق به جانب می‌گیرند اما اینها مصداق ضرب المثل دزد دزد کردن دزد گردنه است.

نخبگان مردمی و مقاومت عراق باید با تلاش و توان مضاعفی مسئله تعرض پهپادی به مقر الکاظمی را پیگیری کنند. اساساً در اینجا مسئله تبرئه مقاومت از چنین اقدام ناشیانه‌ای موضوعیت ندارد، بلکه گستاخی سفارتخانه‌های خارجی و جوخه های امنیتی آنها در بر هم ریختن فضای عراق؛ نشانگر برنامه های پیچیده ای است که در صورت مهار نشدن؛ وخامت اوضاع را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار