دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شعر «سردار سربداران» خبر داد؛

کنگره شعر «سردار سربداران» به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

زرویی‌نصرآباد از برگزاری بین‌المللی کنگره شعر «سردار سربداران» خبر داد و گفت: یک کتاب از آثاری که به این کنگره رسیده است در حال تهیه است.
کد خبر: ۴۹۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 06December 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد زرویی‌نصرآباد» دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شعر سردار سربداران با اشاره به افتتاحیه این کنگره در تالار وحدت و انتشار فراخوان، اظهار داشت: در  آیین افتتاحیه، از چهار هنرمند صاحب‌نام که خلق اثر در مورد حاج قاسم داشتند، تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: حسن روح‌الامین و استاد بدرالسماء در رشته تجسمی‌ تجلیل شدند. از میلاد عرفان‌پور به خاطر کتاب شعر «مرد میدان» تقدیر شد. از غلامرضا صنعتگر به خاطر قطعه موسیقی که برای حاج قاسم اجرا کرده بود، تقدیر به عمل آمد. همچنین در این مراسم از خانواده شهید ابومهدی المهندس و شهید پورجعفری تقدیر شد که مراسم افتتاحیه به طور زنده از شبکه اول و خبر پخش شد.

۷۰ اثر در مرحله نهایی

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شعر سردار سربداران در ادامه با بیان اینکه ۳۲۲ اثر به دست ما رسیده است، عنوان کرد: بعد از داوری، ۷۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت. در اختتامیه مراسم که ۱۸ آذر برگزار می‌شود از نفرات اول تا سوم بخش‌های کلاسیک و نو تقدیر می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر سردار سربداران، از دو شاعر عزیز که در مورد حاج قاسم فعالیت کرده اند، تقدیر می‌شود؛ حاج سعید حدادیان که قبل از شهادت حاج قاسم، کنگره شعری در مورد ایشان برگزار کرد و همچنین از افشین اعلاء که یک کتاب آراسته و فخیم با نام «سربازنامه» در مورد حاج قاسم نوشته است.

زرویی‌نصرآباد افزود: یک آیتم موسیقی و یک آیتم نمایشی در مراسم اختتامیه خواهیم داشت البته قابل ذکر است که این کنگره اختتامیه ندارد و ما در روز ۱۸ آذر، تنها برگزیدگان را معرفی می‌کنیم. تلاش داریم که این کنگره بین المللی شود. زیرساخت‌های آن در حال مهیا شدن است و رایزنی‌هایی با انجمن‌های شاعران محور مقاومت صورت گرفته است.

کتابی از بهترین آثار

زرویی نصرآباد در مورد کتاب کنگره شعر سردار سربداران یادآور شد: یک کتاب از آثاری که به این کنگره رسیده است در حال تهیه است. بهترین آثاری که در این مدت در مورد حاج قاسم سلیمانی خلق شده است در این کتاب وجود دارد. در واقع این کتاب سنگ بنای خوبی برای کارهای فاخری است که تاکنون در مورد شهید سلیمانی سروده شده است.

کنگره‌ای بین المللی

وی در پاسخ به این سوال که در صورت بین المللی شدن کنگره پیش بینی می‌کنید چه کشورهایی در آن شرکت کنند، گفت: ما یک کنگره شعر بین المللی در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی در آبادان داشتیم که شاعران بسیاری از کشورهای مختلف در آن شرکت کردند. این ظرفیت ما را بر آن داشت که تصمیم بگیریم سال آینده کنگره شعر سردار سربداران را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم. در این دوره حتی بودند شاعرانی از کشورهایی همچون سوریه، عراق و لبنان که تمایل داشتند ارسال اثر داشته باشند و شرکت کنند اما ما زیرساخت‌های لازم را نداشتیم، برای همین در نظر گرفتیم کنگره را برای دوره‌های بعد به شکل بین‌المللی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار