قزوه در کنگره ملی شعر سربداران:

افتخار می‌کنم شهید سلیمانی پیشانی‌ام را بوسید/ در هندوستان اسم کودکان را حاج قاسم می‌گذارند

یک شاعر برجسته با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنم شهید سلیمانی پیشانی‌ام را بوسیده است، گفت: در هندوستان اسم کودکان را حاج قاسم می‌گذارند.
کد خبر: ۴۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ - 09December 2021

افتخار می‌کنم شهید سلیمانی پیشانی‌ام را بوسید/ در هندوستان اسم کودکان را حاج قاسم می‌گذارندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا قزوه شاعر برجسته کشورمان در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر سربداران با اشاره به افسانه آرش کماندار اظهار داشت: در افسانه‌ها تیر ارش کماندار روی زمین نشست، اما تیری که تهرانی‌مقدم و حاج قاسم پرت کرده‌اند هنوز آسمان را نور باران می‌کند و در عین‌الاسد فرود می‌آید.

وی به علاقه‌ای بچه‌های هندوستان به شهسد سلیمانی اشاره کرد و گفت: سرزمین هندوستان سرزمین قصه‌هاست، اما بچه‌های این سرزمین شیفته حاج قاسم شده‌اند.

این شاعر به برگزاری کنگره سلام سردار در دوران حیات شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: من عموما برای زنده‌ها شعر نمی‌گویم، اما در کنگره سلام سردار که در دانشگاه تهران برگزار شد برای حاج قاسم شعر گفتم.

قزوه خاطرنشان کرد: در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرمان رفتار ایشان و حاج قاسم را زیر نظر داشتم. چهره حاج قاسم تبسم داشت و خوشحال بود و متوجه شدم اقا نیز خیلی حاج قاسم را دوست دارد.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت حاج قاسم در هندوستان شاهد نام‌گذاری هشت کودک به نام ایشان بودم، گفت: خیلی دلم می‌خواست برای حاج قاسم کتابی بنویسم. نیت کردم برای کودکان کتابی بنویسم که بعد از این تصمیم حاجی را در خواب دیدم همین انگیزه‌ای شد تا کتاب را زودتر نوشتم و به چهار زبان ترجمه شد.

این شاعر با تاکید براینکه قصه حاج قاسم خیلی زیباست، گفت: مکتب و سبک زندگی حاج قاسم بسیار مهم است، چون سبک زندگی است و این موضوع باید پررنگ‌تر شود.

قزوه از سرودن ۴۰۰ بیت شعر برای شهید سلیمانی خبر داد و اظهار داشت: از افشین علا بخاطر سرودن سربازنامه تشکر می‌کنم که کاری ماندگار انجام داده است.

حدادیان: با اسم حاج قاسم پز می‌دادم

در ادامه حاج سعید حدادیان بخاطر برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل تجلیل شد و طی سخنانی گفت: سال ۱۳۹۶ در نهاد رهبری دانشگاه تهران شانزدهمین همایش سوختگان وصل که در زمینه شعر و داستان بود را به تجلیل از حاج قاسم اختصاص دادیم.

وی افزود: در پی برگزاری این همایش حاج قاسم پیغام داد و گفت برای من برنامه نگیرید و خیلی ناراحت شد؛ اما ما نیازمند بودیم برای قهرمانان کشور برنامه برگزار کنیم.

این مداح با تاکید براینکه همه عمر حاج قاسم اخلاص بود، گفت: با ترافیک قهرمانان روبرو هستیم لذا نباید از قهرمان غفلت کرد درحالی که ما با حاج قاسم پز دادیم و با اسم ایشان شهرت پیدا کردیم، اما‌ای کاش در صف شهدا قرار داشتیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار