اختتامیه کنگره ملی سربداران برگزار شد؛

گرمارودی: شهید سلیمانی نور چشم ایرانیان است/ اسفندقه: شعر شاعران برای حاج قاسم شریف و عاشقانه بود

یک شاعر برجسته انقلاب با تاکید براینکه هیچ کس نیست در جهان بدهکار شهدا نباشد، گفت: شهید سلیمانی نور چشم همه ایرانیان است.
کد خبر: ۴۹۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ - 09December 2021

گرمارودی: شهید سلیمانی نور چشم ایرانیان است/ اسفندقه: شعر شاعران برای حاج قاسم شریف و عاشقانه بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه کنگره ملی شعر سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شامگاه امروز در تالار وحدت برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور، دریادار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، علی موسوی گرمارودی، مرتضی امیری اسفندقه دبیر کنگره، سعید حدادیان، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی‌خراسانی، از جمله‌ی حاضرین در این کنگره بودند.

اسفندقه: شعر و شاعر مفقودالاثر است

در ابتدا، مرتضی امیری‌اسفندقه دبیر کنگره شعر سربداران بعد از قرائت غزلی از قیصرامین‌پور اظهار داشت: همچنان که سپهبد سلیمانی بی‌کرانه است، این کنگره نیز بی پایان است و اختتامیه ندارد و اختتامیه ما در این کنگره افتتاحیه محسوب می‌شود.

وی در ادامه از سیدحسن حسینی و سلمان هراتی به‌عنوان سرداران شعر یاد کرد و افزود: از بنیاد شهید سلیمانی و روح این شهید سپاسگزارم چراکه شعر‌های خوب و نابی گردآوری شد. آثاری که نه جناحی و متعلق به یک گروه، بلکه شعر عاشق، شریف و برومند بودند.

دبیر کنگره سربداران تصریح کرد: اینکه تمام غالب‌های شعری همچون قصیده تا شعر نو به نظر داوران به دید انتقادی رسید را باید ارج نهاد.

اسفندقه با تاکید براینکه مطمئن هستم این کنگره در آینده رشته‌هایی همچون نقاشی، موسیقی، تئأتر را نیز اضافه خواهد کرد، افزود: شعر به‌عنوان نخستین داوطلب آمد تا راه را باز کند چراکه شعر و شاعر همواره روی مین رفته است و شاعر همواره خواستی است مفقودالاثر باشد.

گرمارودی: شهید سلیمانی نور چشم همه ایرانیان است

موسوی گرمارودی شاعر برجسته انقلاب روی سن آمد و با بیان‌اینکه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا این اولین‌باری است که در جلسه شعر حضور دارم، گفت: امشب به امید اینکه شهید سلیمانی دست‌مان را بگیرد در این جلسه حضور پیدا کرده‌ام.

وی با تاکید براینکه هیچ کس نیست در جهان که بدهکار شهدا نباشد، گفت: شهید سلیمانی نور چشم همه ایرانیان است و مهربانی صفت بازر ایشان بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار