نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقش رسانه در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مهم و اساسی است

خادمی گفت: برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، رسانه نقش مهم و اساسی دارد و بدون رسانه قطعاً نمی‌توان دستاورد‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت را نشر داد.
کد خبر: ۴۹۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 09December 2021

نقش رسانه در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مهم و اساسی استهدایت‌الله خادمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس آرش امیدوار، در خصوص دشواری فعالیت در عرصه رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و واقعیت‌ها خطرات و سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و حتی در این مسیر احتمال دارد جان خود را از دست دهند که نمونه‌ای از آن را می‌توان در حادثه‌ای که برای خبرنگاران عزیز ما در سقوط هواپیمای c۱۳۰  در سال ۸۴ رخ داد، نشان داد.

وی با اشاره به این مطلب که فعالیت اصحاب رسانه عین مجاهدت و کار جهادی است، عنوان کرد: اکثر کسانی که پا به این عرصه می‌گذارند نگاه دنیوی ندارند، بلکه آخرت و اعتلای اسلام و نظام اسلامی برایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عزیزانی که در هواپیمای c۱۳۰ ارتش حضور داشتند، مجاهدانی بودند که دغدغه انقلاب و حکومت اسلامی را داشتند و به منظور نمایش دستاورد‌ها و قدرت نظامی کشور به جهان پا به عرصه جهاد رسانه‌ای گذاشتند و در این مسیر تمام خطرات را پذیرفتند.

نماینده سابق مردم ایذه در مجلس دهم خاطرنشان کرد: عرصه رسانه، بزرگانی را به خود دیده که به الگویی برای خبرنگاران و فعالان این عرصه تبدیل شده‌اند. با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، همچنان جهاد در عرصه رسانه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که رسانه رکن چهار دموکراسی محسوب می‌شود، ادامه داد: برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، رسانه نقش مهم و اساسی دارد و بدون رسانه قطعاً نمی‌توان دستاورد‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت را نشر داد.

خادمی بر ضرورت تقویت حمایت‌های دولت از اصحاب رسانه تأکید کرد و گفت: اصحاب رسانه با شرایط سخت معیشتی مواجه هستند. همانطورکه اصحاب رسانه با اخلاص و بدون نگاه دنیوی و با تحمل سختی‌های فراوان حاضر هستند آرمان‌های انقلاب را نشر دهند باید دولت هم در نظر داشته باشد که تقویت معیشت و ارتقای سطح زندگی خبرنگاران و اصحاب رسانه به بهتر شدن شرایط فرهنگی کشور کمک خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: زمانی که من در مجلس بودم با چشمان خود مشقت کاری خبرنگاران را می‌دیدم. هر یک از خبرنگارانی که دغدغه ایران و انقلاب اسلامی را دارند یک شهید صارمی و همانند شهدایی هستند که در هواپیمای c۱۳۰ حضور داشتند.


انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها