دکتر نبویان در گفتگو با دفاع پرس:

آمریکا حامی اسرائیل و دشمن دیرینه ملت ما است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا حامی و دوست رژیم صهیونیستی است و لذا هیچگاه از دشمنی با ملت ایران دست بر نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ - 09July 2015

آمریکا حامی اسرائیل و دشمن دیرینه ملت ما است

حجت الاسلام دکتر سید محمود نبویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) و در آستانه روز جهانی قدس ابراز داشت: همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند، مسئله فلسطین یکی از مسائل مهم جهان اسلام است و وحدت امت اسلام، اسرائیل را از بین خواهد برد.

وی با تبیین دلایل لزوم مبارزه با رژیم صهیونیستی افزود: انسان به سبب فطرت پاک انسانی خود از ظلم و بدی گریزان است و از مظلوم دفاع می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسرائیل، رژیم غاصبی است که عده ای را با مظلوم نمایی به بهانه واهی هلوکاست از کشورهای مختلف در این منطقه از خاورمیانه جمع کرده و بیش از 60 سال مردم مسلمان و کودکان و زنان و سالخوردگان مظلوم و بی دفاع فلسطینی را آواره و به خاک و خون کشیده است، بنابراین از نقطه نظر انسانی باید با این رژیم منفور مبارزه شود.

وی با ذکر این نکته که طبق آموزه های دینی، مسلمانان باید به امور مسلمانان دیگر اهتمام داشته باشند، خاطرنشان ساخت: وظیفه دینی و اسلامی ماست که از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین که امروز فریاد استغاثه و کمک سرداده اند، دفاع کرده و به کمک آنها بشتابیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع جهاد از دیدگاه شهید مطهری یادآور شد: فقهای ما بر اساس رهنمودها و روایات دینی نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند که اگر کشور بیگانه ای به کشور مسلمانی حمله کند و آن کشور نتواند از خود دفاع نماید، تمام کشورهای اسلامی باید از مردم مسلمان آن کشور دفاع کنند.

نبویان با اشاره مذاکرات بی نتیجه یاسر عرفات و محمود عباس با رژیم صهیونیستی ادامه داد: در این سال ها هیچگاه مذاکره نتوانسته دشمن را سر جای خودش بنشاند و عقب براند اما همه دیدیم که رژیمی که به 6 کشور عربی حمله کرد، هیچگاه در مبارزات گروه های کوچکی چون حزب الله و حماس نتوانست دوام بیاورد و لذا در مقابل جنایات این رژیم غاصب، مبارزه بهترین گزینه است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به دسیسه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری اشاره کرد و گفت: داعش محصول توطئه امریکا و اسرائیل برای انحراف اذهان مسلمانان از موضوع فلسطین با ایجاد جنگ و خونریزی داخلی و همچنین از بین بردن اتحاد و وحدت و یکپارچگی امت اسلام علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست ضد صهیونیستی نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: مردم بصیر و انقلابی کشور ما به خوبی به این نکته توجه دارند که نتیجه مذاکرات هسته ای هر چه که باشد، آمریکا در هیچ حالی دست از دشمنی با مردم ایران بر نمی دارد زیرا ما طرفدار مردم مظلوم فلسطین هستیم.

نبویان با بیان اینکه مادامی که آمریکا حامی اسرائیل است، هیچگاه با مردم ایران دوست نخواهد شد، افزود: اسرائیل دشمن مسلمانان و کشورهای اسلامی است و اگر آمریکا بخواهد پشت سر اسرائیل بایستد هیچگاه دست از دشمنی با مردم مسلمان ایران برنخواهد داشت.

عضو جبهه پایداری در پایان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد منافع و عزت و عظمت ملت بزرگ ایران در مذاکرات حاصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها