رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد؛

لزوم نقش‌آفرینی خانواده‌های نیروهای مسلح در حوزه قرآنی

حجت‌الاسلام «سعیدی» با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی خانواده‌های نیروهای مسلح در حوزه قرآنی، گفت: در آموزه‌های دینی ما به فراگیری، انس گرفتن و تلاوت قرآن سفارش شده است.
کد خبر: ۴۹۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 18December 2021

لزوم نقش‌آفرینی خانواده‌های نیروهای مسلح در حوزه قرآنیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کارکنان نیرو‌های مسلح که صبح امروز (شنبه) به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: قرآن به‌عنوان بزرگترین معجزه الهی، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد که در ادامه به چند نمونه آن اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: اولین ویژگی قرآن کریم، جامعیت است؛ یعنی این اثر آسمانی ظرفیت پاسخگویی به همه نیاز‌های بشر را تا ابد دارد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه قرآن دارای جامعیت محتوایی، زمانی، مکانی و پوشش همه ساحت‌های انسان اعم از بینشی، کششی و کنشی است، افزود: این کتاب آسمانی دربرگیرنده نیاز‌ها و روابط انسانی است. قرآن تعیین‌کننده‌ی رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با طبیعت و رابطه انسان با کیشان و غیر هم‌کیشان است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه قرآن دارای پیام و راهبرد‌های کلان برای جهانیان است، عنوان کرد: جامعیت محتوایی قرآن یعنی اینکه اصول کلی و راهبرد‌های کلان نیاز‌های بشریت در قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی قرآن اصالت آن است، گفت: آنچه که به‌عنوان قرآن ارائه شده، بدون کم و کاست به پیامبر (ص) نازل شده است؛ برخلاف دیگر ادیان که بسیاری از حقایق در آن حذف شده و یا تحت تأثیر الهیات شرک‌آلود قرار گرفته است، قرآن کتابی آسمانی، کامل و بدون تحریف است.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه رد پای تمدن‌های شرک‌آلود در قرآن دیده نمی‌شود، بیان کرد: قرآن دارای محتوای التقاطی و اقتباسی نیست و ترکیبی از اندیشه‌های غیرالهی در آن دیده نمی‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا سومین ویژگی قرآن را الهی بودن آن برشمرد و افزود: قرآن از مصدر و ماورای ذهن پیامبر (ص) در اختیار او قرار گرفته است؛ پیامبر اکرم (ص) درس نخوانده و مکتب‌ندیده بود و لذا آیات قرآن اثر و مخلوق ذات ربوبی است که بر پیامبر (ص) نازل شده  و الهی بودن، یکی از برجستگی‌های این کتاب آسمانی است.

وی تأکید کرد: یک پژوهشگر قرآنی باید با تدبر و تأمل، آشنایی با تفسیر، آشنایی با ادبیات عرب، سیر زندگی پیامبر و شأن نزول آیات قرآن و مراجعه به اسناد در این عرصه پیش برود و مطالب غیرواقعی را به قرآن تحمیل نکند.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما به فراگرفتن، انس گرفتن و تلاوت و تفقه در قرآن سفارش شده است؛ چراکه قرآن بهار قلب‌هاست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: یکی از وجوه تدبر در قرآن یعنی بررسی تحولات تاریخی در بستر قرآن است که باید با الزامات خودش در آن وارد شد.

حجت‌الاسلام سعیدی در پایان گفت: امیدوارم خانواده‌های محترم نیرو‌های مسلح با گرایش همه‌جانبه به قرآن کریم، بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآن را جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار