نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

تقویت امید در مردم موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: دشمن به دنبال آن است تا امید و ایمان مردم را از بین ببرد و به همین دلیل در عرصه رسانه به دنبال قطع امید مردم از نظام هستند که اگر امید از میان برود خنثی‌سازی تحریم‌ها هم جواب نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۹۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ - 24December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی ایراد شد اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، دشمنان دین خدا به رویارویی با پیامبر اسلام (ص) و خاندان بزرگوار ایشان روی آوردند و اکنون نیز بر اساس همین رویکرد با نظام جمهوری اسلامی ایران که در رأس آن یک مرجع تقلید قرار دارد برخورد می‌کنند. برخی افراد که منافع اقتصادی و سیاسی آنها در این نظام به خطر افتاده است با دشمن همسو شده و از درون کشور همچون پیاده نظام دشمن به دنبال تضعیف نظام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دشمن دست از توطئه برنداشت و که در این مسير در جریان دفاع مقدس و عرصه سیاست با شکست رو به رو شد و اکنون با به کارگیری آخرین حربه خود در جبهه اقتصاد و تحریم با ما به مبارزه پرداخته است؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت و مجلس شورای اسلامی را موظف به خنثی‌سازی اثر تحریم‌های دشمن کردند که به زودی دشمن در این عرصه نیز شکست خواهد خورد.

علم‌الهدی با اشاره به راهبرد دشمن برای جلوگیری از شکست خود تصریح کرد: آنها می‌خواهند امید و ایمان مردم ما را از بین ببرند و به همین دلیل در عرصه رسانه به دنبال قطع امید مردم از نظام هستند که اگر امید از میان برود خنثی‌سازی تحریم‌ها هم جواب نمی‌دهد همچنین دشمن، ایمان مردم را هم در عرصه رسانه هدف قرار داده است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمن در تهاجم سیاسی، نظامی خود به جمهوری اسلامی ایران با شکست رو به رو شده و از شدت سرخوردگی و نیز برای تضعیف امید و ایمان مردم به دروغگویی پناه برده است.و حتی سندسازی هم می‌کند تا آنها را واقعی نشان دهد که این نشان از استیصال دشمن است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: از سوی دیگر برخی افراد جوان و نوجوان بدون بررسی، مطالب دشمن را باور کرده و این دروغ‌ها را به‌عنوان خبرهای جدید و نو منتشر می‌کنند و گاهی هم دست‌های جریان‌های منفعت‌طلب اقتصادی و سیاسی نیز در این مسیر دیده می‌شود. مسئولان امنیتی و انتظامی باید جلوی این فضای رهای مجازی و رسانه ای را بگیرند و ما نباید این گونه فضای باز را در اختیار دشمن برای مقابله با نظام قرار دهیم.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز مشهد که با موضوع تقوای عملی ایراد شد گفت: افرادی که در مدیریت نظام، مسئولیت دارند در محضر خدا نسبت به کیفیت برخورد و مبارزه با حرام‌های اجتماعی بازخواست می‌شوند زیرا این افراد تنها موظف به انجام واجبات فردی خود نیستند بلکه در مسائل اجتماعی تحت نظر خود هم مسئول هستند.

امام جمعه مشهد گفت: در رأس این نظام یک مرجع تقلید وجود دارد و اگر فتوا در مورد حرمت مساله‌ای بیان می‌کند دستگاه‌های مسئول موظف به جلوگیری از حرمت‌ها هستند. اگر فرد مسئول همه کارهای فردی خود را به خوبی انجام دهد ولی تقوای عملی در برخورد با اعمال حرام نداشته باشد مورد پذیرش درگاه الهی نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار