در همایش سراسری بازرسین بنیاد شهید مطرح شد؛

معرفی ۲۱ دستگاه به سازمان بازرسی کل کشور به دلیل استنکاف از اعمال قانون تبدیل وضعیت ایثارگران

همایش سراسری بازرسی و ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت ویدئوکنفرانس سراسری در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 27December 2021

همایش سراسری بازرسین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مجید عابدی مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با اشاره به اهمیت فعالیت بازرسی در سازمان‌های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: این سازمان‌ها نیز باید به نحوی با مجموعه بازرسی ارتباط و همکاری داشته باشند که شرایط کاری بازرسی به‌خوبی در آن پیش برود.

وی با اشاره به جشنواره شهید رجایی گفت: تلاش ما این است که عمل‌گرا شویم و اهداف بدون محتوا و سند تولید نشود و همکاران باید عمل‌گرایی و نتیجه گرایی را مورد اهمیت قرار بدهند، زیرا موفقیت بنیاد به‌عنوان دستگاه برتر کشوری مورد تأکید ریاست محترم بنیاد است.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مأموریت‌های بازرسی در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: کمک به‌سلامت در ادارات و صیانت از حقوق شهروندان باید بر اساس قوانین و مقررات باشد و در سال ۱۴۰۱ مراکز بازرسی در استان‌ها شکل بگیرد تا در شهرستان‌ها سرکشی مداوم برای رسیدگی به شکایات انجام شود.

عابدی با اشاره به سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور هر دو هفته یک بار به استان‌ها سفر می‌کند و در کنار آن میز خدمت راه‌اندازی شده است که لازم است معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به مشکلات جامعه هدف حضور داشته باشند و پیشنهاد‌های خود را ارائه کنند.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش در خصوص موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری گفت: طبق بند «د» تبصره ۲۰ در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی بهانه‌ای برای استنکاف دستگاه‌ها باقی نگذاشته است. بر اساس این قانون هر نوع قراردادی و هر نوع عضویتی که به‌صورت تمام‌وقت باشد مشمول این قانون است.

وی با انتقاد از دستگاه‌های مستنکف قانون تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری با اشاره به برگزاری نشست با چهار وزارت خانه نیرو، نفت، کشور و وزارت بهداشت و درمان گفت: در این نشست با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و برخی قوانین در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران که به ضرر آن‌ها بود مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ۲۱ دستگاه به دلیل استنکاف از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران به سازمان بازرسی کل معرفی شدند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ابزاری برای برخورد با دستگاه‌های مستنکف در این زمینه ندارد، اما پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود و امیدواریم با توجه به ۱۴ سال سابقه آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی در زمینه قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی، راهکار‌هایی برای حل مشکلات در نظر گرفته شود.

پاکدل با اشاره به مشکلاتی که در آزمون استخدامی تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری وجود داشت، گفت: برخی دستورالعمل‌ها توسط شرکت‌کنندگان در آزمون رعایت نشد و از ۱۷ هزار نفر شرکت‌کننده ۲ هزار نفر در آزمون حضور پیدا نکردند.

وی با تأکید بر پیگیری تفاهم‌نامه اشتغال و مسکن در استان‌ها گفت: بر این اساس بعد از سفر‌های رئیس‌جمهور به استان‌ها ۱۰ درصد اعتبار برای اشتغال و ۵ درصد اعتبار برای مسکن ایثارگران در نظر گرفته شد که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: وام مسکن ایثارگران در مرکز استان‌ها ۱۶۰ میلیون تومان بود که به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و وام مسکن در روستا‌ها ۶۰ میلیون تومان بود که به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

پاکدل با اشاره به‌حق پرستاری جانبازان گفت: بسیاری از همسران جانبازان ۷۰ درصد نیز بعد از سال‌ها پرستاری به مشکلات جسمی مبتلا شده‌اند که باید مورد حمایت قرار بگیرند و راهکار‌های قانونی در این خصوص وجود دارد.

وی به موضوع مناسب‌سازی و ساماندهی گلزار‌های شهدا اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع ساماندهی گلزار‌ها باید نکات مدنظر مقام معظم رهبری مورد توجه قرار بگیرد.

مستمری والدین معظم شهدا، کمک معیشتی از نامادری و خواهر و برادر معلول شهید و پرونده احراز شهدا و جانبازان و قانون ماده ۳۸ از جمله موضوعات دیگری بود که معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن‌ها اشاره کرد.

در این همایش نمایندگان بازرسی استان‌ها به بحث و تبادل نظر در مورد مأموریت‌های کاری خود پرداختند و موضوعات پذیرش و امور اداری، بودجه، تسهیلات رفاهی، کمیسیون ماده ۱۶ و بهداشت و درمان با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها