رئیس شورای شهر تهران:

حضور مردم در مراسم استقبال شهدای گمنام نشان داد آن‌ها راه شهدا را ارج می‌نهند

چمران با اشاره به مراسم استقبال پرشور مردم تهران از ۱۵۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، گفت: حضور مردم در مراسم استقبال شهدای گمنام نشان داد آن‌ها راه شهدا را ارج می‌نهند.
کد خبر: ۴۹۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ - 09January 2022

چمراانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز (۱۷دی) سال ۱۳۱۴ روز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت: این روز در تاریخ ما به عنوان روزی است که با همه مسائل دینی، شرعی و ملی و هویتی ما مخالفت شد و باب جدیدی را در تاریخ ما گشودند.

وی با گرامیداشت سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی گفت: پهلوان تختی یکی از قهرمانان ملی و مردمی ما است که در مقابل طاغوت ایستاد و در یک شرایط نابسامانی جان سپرد.

چمران با اشاره به روز ۱۸ دی افزود: در این روز حادثه سقوط هواپیمای اوکراین رخ داد و عده‌ای از هموطنانمان به شهادت رسیدند که به خانواده‌های آن‌ها تسلیت عرض می‌کنم و یکی از حوادث جانگداز بود که در کشور ما در آن برهه حساس رخ داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت قیام مردم در قم در روز ۱۹ دی در اعتراض به مقاله‌ای که روزنامه اطلاعات به دستور ساواک نوشت و به حضرت امام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حمله کرد، خاطرنشان کرد: قیام مردم قم در این روز در تاریخ ما ماندگار شد و یکی از روز‌هایی است که پایه‌گذار انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب ما است.

وی با گرامیداشت بیستم دی سالروز روز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر گفت: امیرکبیر در مقابل ناصرالدین شاه و خرابکاری‌های طاغوت و شاه ایستاد و طی مدت چهار سال توانست اصلاحات عمیقی ایجاد کند.

چمران با اشاره به مراسم استقبال پرشور مردم تهران از ۱۵۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مردم سراسر کشور در مراسم استقبال شهدای گمنام نشان دادند که ملت ما نه تنها هنوز زنده است بلکه به راه شهدا ارج می‌نهند و آن راه را می‌پیمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این حضور مردم زنده بودن ما را به پیروزی نهایی خواهد رساند و از شهرداری تهران به ویژه سازمان فرهنگی و هنری بخاطر برپایی غرفه‌های متعدد تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار