معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی:

کتاب «تنها گریه کن» گواه مدیریت زندگی اجتماعی توسط شهداست

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: تنها دستاورد شهدا پیروزی در جنگ نبود بلکه آنان با حرکت و شهادت خود مدیریت زندگی امروز جامعه را در دست دارند و کتاب «تنها گریه کن» سندی قاطع و معتبر بر این مسئله است.
کد خبر: ۵۰۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ - 18January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست مبنا خوانش و معرفی کتاب «تنها گریه کن» روايت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهيد «محمد معماريان» با حضور حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «اکرم اسلامی» نویسنده کتاب و جمعی از اهالی ادب به همت دفتر نمايندگی حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در مشهد و همکاری اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این مراسم اظهار داشت: کتاب تنها گریه کن پر از واگویه‌ها و دل‌گویه‌هایی است که با جان و دل بخشی از مردمان این جامعه تولید و منتشر شده است.

وی با اشاره به فرموده خداوند خطاب به پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه شب‌ها به نافله و راز و نیاز بپرداز تا به مقام محمود برسی، گفت: ۲ نکته مهم و قابل توجه در مسئله مقام محمود وجود دارد، نکته اول، مدیران باید در کنار ماموریت‌های فرهنگی و مدیریتی همراه با عمل، فناوری، نوآوری و تلاش برای خدمتگذاری به مردم، به جنبه‌های معنوی و پرورشی نیز توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که مقام محمود به معنای مقام حمل شده است که در قرآن کریم تنها یک بار از آن یاد شده است. در سوره حمد می‌خوانیم، دنیا ساحتی است تا انسان در آن شکرگذار خداوند باشد. این بدان معناست که زندگی انسان باید آینه تمام نمای خدایی باشد در واقع انعکاس زندگی انسان باید در راه خدا و جلب رضایت خداوند باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه درجه اعلای مقام محمود مختص به پیامبران و به واسطه مقام معصومیت و عصمت آنان است، گفت: کتاب تنها گریه کن بیانگر مقام محمود در زندگی انسان‌های معمولی است، شهید محمد معماریان اگر بندگی مخلصانه در راه خدا نداشت این مسائل و اتفاقات در زندگیش رقم نمی‌خورد. زندگی خدایی این شهید باعث شد که مادر شهید روای کتاب؛ اکرم اسلامی نویسنده، رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریظ‌کننده و ما مروجان و ناشران این کتاب باشیم.

وی انقلاب اسلامی و حرکت تاریخی امام خمینی (ره) را قبل و بعد از انقلاب اسلامی را میدانی برای زیست مومنانه خواند و افزود: شهیدان معظم به بهترین وجه ممکن توانسته‌اند به این زیست مومنانه دست پیدا کنند. در واقع می‌توان گفت تنها دستاورد شهدا پیروزی در جنگ نبود بلکه آنان با حرکت و شهادت خود مدیریت زندگی امروز جامعه را در دست دارند و کتاب «تنها گریه کن» سندی قاطع و معتبر بر این مسئله است.

پویایی ویژگی برجسته مادر شهید معماریان

اکرم اسلامی نویسنده کتاب تنها گریه کن در ادامه این مراسم گفت: آروزی من رسیدن این کتاب به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی بود ولی تصور نمی‌کردم این اتفاق بیافتد و مورد توجه ایشان قرار بگیرد. اگر چه معتقدم این حسن توجه و لطف شامل حال مادر شهید است.

وی در خصوص نامگذاری کتاب ابراز داشت: این آخرین خواسته محمد از مادر است. در آخرین مکالمه شهید با مادرش می‌گوید «این آخرین دیدار ماست و این رفتن برگشتی ندارد. ما مادر و فرزند هستیم و من دوست دارم شما در غم فقدان من صبور و مقاوم باشید، البته نمی‌توانم بخواهم بی‌تابی و بی‌قراری نکیند ولی اگر به اشک رسید در خلوت و تنهایی باشد. نمی‌خواهم کسانی که چشم دیدن انقلاب را ندارند از ناراحتی شما سوءاستفاده کنند».

نویسنده کتاب تنها گریه کن بزرگترین خصیصه اشرف سادات منتظری مادر شهید معماریان را حرکت و عدم ایستایی او خواند و خاطرنشان کرد: در زمانه‌ای که صحبت از حقوق زن و مرد است، بانویی بدون تحصیلات دانشگاهی بدون هیچ توقع و انتظاری برای فراهم‌سازی شرایط به حرکت رو به جلوی خود در جامعه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار