شهید شاملو جانى: واجبات خدا را به جا آورید

شهید قاسم شاملو جانى در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «واجبات خدا را به جا آورید تا عابدترین مردم باشید و از محرمات خدا بپرهیزید تا پارساترین مردم باشید مستحبات را انجام دهید تا به خدا نزدیک شوید.»
کد خبر: ۵۰۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ - 19January 2022

شهید شاملو جانى: واجبات خدا را به جا آورید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.  

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

وصیت‌نامه شهید قاسم شاملوجانى

«بسمه تعالى

الدنیا سجن المومن و جنه الکافر. دنیا زندان مومن و بهشت کافر است.

با درود و سلام به امام زمان و نایب بر حقش خمینى کبیر فرمانده کل قوا و شهداى انقلاب اسلامى و امت شهیدپرور قهرمان ایران. اینجانب قاسم شاملوجانی وصیت خود را به شرح زیر آغاز می‌کنم.

۱ ـ مردم قهرمان و برادران پاسدار بزرگترین نعمتی که خداوند به ما داده است همین نور الهى حسین زمان امام خمینى است. قدر این رهبر را بدانید و او را تنها نگذارید که امام زمان را تنها گذاشته‌اید، زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید اگر شکر نعمت‌ها را به‌جا آوریم نعمت‌ها را زیاد می‌کنم و اطاعت از او شکر نعمت است پس از او اطاعت کنید که اطاعت از امام زمان (عج) و پیروى از خداست.

۲ ـ با روحانیت مبارز در تماس باشید و از آن‌ها جدا نشوید که دشمنان خوشحال می‌شوند.

۳ ـ واجبات خدا را به جا آورید تا عابدترین مردم باشید و از محرمات خدا بپرهیزید تا پارساترین مردم باشید مستحبات را انجام دهید تا به خدا نزدیک شوید.

۴ ـ همیشه در دعا خدا را بخوانید و به اجابت دعاى خود یقین داشته و بدانید که خداوند دعاى شما را مستجاب می‌کند؛ و از برادران سپاه و دوستان و آشنایان خواهشمندم که مرا دعا کنید همچنان که حضرت رسول (ص) می‌فرماید، دعایى که برادر پشت سر برادر خود کند ردشدنى نیست پس برادران، مرا دعا کنید.

۵ ـ در کارهاى زندگیتان اسراف نکنید.

۶ ـ به مستمندان کمک کنید و برایم مجلس پرخرج نداشته باشید.

۷ ـ در تشییع جنازه برادران شرکت کنید و به خانواده عزیز شهدا سر بزنید.

۸ ـ از خانواده‌ام خواهشمندم مرا حلال کنند، زیرا در این مدت زندگی‌ام به آن‌ها رنج بسیار داده‌ام و از آن‌ها مى خواهم اگر خداوند شهادت را نصیبم کرد ناراحت نباشند، بدانید همه طعم مرگ را خواهند چشید و چه بهتر در راه خدا شهید بشوند. از پدر و مادر خود خواهشمندم مرا حلال کنند که در این مدت زندگى رنج‌هاى فراوان داده‌ام، اگر شهادت نصیبم شد استدعا دارم مرا در شمس‌آباد ملایر در ردیف شهدا دفن کنید و یکى از روحانیون محترم نمازم را بخوانند. هر کس این وصیت‌نامه را می‌خواند مرا دعا کند در دنیا و آخرت هم مرا شفاعت کند. التماس دعا.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار