مدیر انتشارات شادان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نمایشگاه مجازی کتاب تهران عامل حفظ رونق کتاب و کتابخوانی

هاشمی گفت: نیز نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد تا کمکی به صنعت نشر باشد؛ به نظر من برپایی این رویداد سبب می‌شود حوزه کتاب و کتابخوانی رونق خود را از دست ندهد.
کد خبر: ۵۰۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ - 24January 2022

«رضا هاشمی» مدیر انتشارات شادان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت اجتماعات، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تعویق افتاد و اکنون نیز نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد تا کمکی به صنعت نشر باشد؛ به نظر من برپایی این رویداد سبب می‌شود حوزه کتاب و کتابخوانی رونق خود را از دست ندهد.

وی ادامه داد: ارتباط ناشران و مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به این صورت است که مخاطب از کتاب‌ها بازدید کرده و کتاب مورد نظر خود را سفارش می‌دهد و ناشر نیز رساندن این کتاب به دست مخاطب را عهده‌دار می‌شود. در بخش رفع اشکالات نیز به طریق تلفنی یا سایتی مخاطب می‌تواند با ناشر ارتباط برقرار کرده و در این جهت اطلاع رسانی کند. اگر زیرساخت‌های لازم در جهت بیشتر و بهتر شدن این ارتباط فراهم شود به طور قطع در بهبود عملکرد این نمایشگاه اثرگذار بوده و نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد. همچنین ناشران می‌توانند از فضای مجازی استفاده کرده و اطلاعاتی درباره کتاب‌های خود به مخاطب بدهند و به این وسیله آنها را برای خرید کتاب ترغیب کنند.

جانشین مدیر انتشارات شادان در خصوص رساندن کتاب به مناطق کمتربرخوردار عنوان کرد: در نمایشگاه حضوری به این صورت بود که برخی از کتابخانه‌های مناطق محروم در نمایشگاه حاضر شده و کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کرده و به منطقه منتقل می‌کردند و از این طریق در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌دادند. این اتفاق در نمایشگاه مجازی کتاب هم به صورت دیگری انجام می‌شود.

وی نمایشگاه مجازی را گزینه خوبی برای پشتیبانی از نمایشگاه حضوری معرفی کرد و یادآورشد: اگر نمایشگاه مجازی کتاب در سال چند بار با زمان محدودتر برگزار شود تاثیر بیشتری دارد. اکنون هم نمایشگاه مجازی کتاب در شهرستان‌ها برگزار می‌شود اما محدودیت خرید دارد و فقط برای همان شهرستان است.

رهاشمی در پایان گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد اگر نمایشگاه مجازی کتاب تهران در زمان‌های مختلف در طول سال و با امکان خرید برای سراسر کشور برپا شود، به طور قطع در گسترش فرهنگ مطالعه کشور و حمایت از صنعت نشر و ناشران بسیار اثرگذار خواهد بود. نکته دیگری که باید در نمایشگاه کتاب مورد توجه قرار بگیرد مسئله ارسال کتاب‌ها است. بهبود کیفیت در ارسال و رساندن کتاب به دست مخاطب در ارتقای روند کلی نمایشگاه تاثیر دارد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار