کارشناس حوزه غرب آسیا مطرح کرد؛

یمن؛ صحنه بین حق و باطل

هانی‌زاده صحنه میدانی یمن را نبردی میان حق و باطل توصیف کرد.
کد خبر: ۵۰۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 27January 2022

یمن؛ صحنه بین حق و باطلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسن هانی‌زاده کارشناس حوزه غرب آسیا با اشاره به هفتمین سال حمله ظالمانه نیرو‌های عربستان به مردم یمن به رادیو گفت‌وگو اظهار داشت که امروز صحنه میدانی تغییر یافته و نبردی کامل بین حق و باطل به وجود آمده است.

وی افزود: عربستان از هفت سال گذشته تا امروز ده‌ها هزار نفر را به شهادت رسانده، ولی امروز نیرو‌های انقلابی یمن با اتکا به نیرو‌های تجهیزاتی، موازنه قدرت را به نفع خود تغییر داده‌اند. امروز موشک و پهپاد‌های رادار گریز یمن توانسته عمق اراضی عربستان و امارات را تحت تاثیر قرار دهد که نشان می‌دهد جنگ یمن به نقطه‌ای حساس رسیده است.

هانی‌زاده معتقد است موشک‌های بالستیک تولید شده در یمن به شدت موجب نگرانی عربستان و امارات شده است و در حقیقت عرب‌ها احساس می‌کنند در باتلاقی گیر افتاده‌اند که یارای خروج از آن نیست.

وی افزود: عربستان سعی دارد با بمباران هوایی به نوعی صحنه جنگ یمن را به نفع خود تغییر دهد و طی هفته گذشته هواپیما‌های عربستان هفته‌ای دو بار نقاطی غیر نظامی از یمن را بمباران کردند.

اتفاق اخیر در حمله موشکی انصارالله نیز به ابوظبی مقداری عربستان و امارات را نگران کرده و لذا انصار الله تهدید کرد که پایتخت اقتصادی امارات را نیز هدف قرار خواهدداد که می‌تواند وضعیت یمن را نهایی کند.

هانی زاده در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو اعلام کرد: حمله به ابوظبی یک هشدار بود و سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز اعلام کرده که هدف بعدی دوبی خواهد بود و با توجه به این که اقتصاد امارات بر پایه امنیت پایدار استوار است، حمله موشکی به تاسیسات دوبی می‌تواند منجر به فرار سرمایه‌گذاری‌های خارجی شود که به معنای فروپاشی اقتصادی امارات خواهد بود.

اگر امارات دست از ماجراجویی بر ندارد و مردم یمن را بمباران کند جنگ شکلی دیگر به خود می‌گیرد و امارات نیز به شدت آسیب می‌بیند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار