نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

انقلابی بودن به معنای تقید به ساختار نظام است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» علاقه‌مندی به زبان، دین، انقلاب و کشور را از ویژگی‌هایی برشمرد که هر ایرانی و به ویژه طلاب باید به آن پایبند باشند و گفت: انقلابی بودن به معنای تقید به ساختار نظام است و این از علاقه به وطن شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۵۰۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ - 06February 2022

حوزه‌های علمیه استان تقویت می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز (یک‌شنبه) در همایش طلاب کردستان که به‌مناسبت دهه فجر برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای تقویت دین در جامعه باید طلاب باسوادی تربیت شوند که خدمتگزار مردم باشند، اظهار داشت: با وجود علمای طراز اول در استان کردستان، تربیت چنین افرادی در استان دور از انتظار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های طلاب، تاکید کرد: اولین ویژگی، تذهیب و خودسازی است که بدون آن طلبه بودن معنی ندارد و آراستگی به اخلاق و معنویت به خودسازی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی، خوب درس خواندن و تسلط بر آن را از دیگر الزامات طلبگی برشمرد و گفت: طلبه باید بر بیان و بدیع مسلط باشد و قرآن را خوب و روان خوانده و فهم ترجمه‌ای از آن داشته باشد.

وی به تفاوت حوزه با دانشگاه در زمینه آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه هرکس به رده بالا برود می‌تواند به رده‌های پایین‌تر درس بیاموزد و این نیازمند سواد و تسلط است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، علاقه‌مندی به زبان، دین، انقلاب و کشور را از ویژگی‌هایی برشمرد که هر ایرانی و به ویژه طلاب باید به آن پایبند باشند و افزود: انقلابی بودن به معنای تقید به ساختار نظام است و این از علاقه به وطن شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی، پرهیز از مدرک‌گرایی و ضرورت کسب علم برای عالم شدن را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های طلبه، ساده‌زیستی است که ماموستایان کردستانی در این زمینه جلوه هستند.

مردمی بودن، احترام به لباس روحانیت و حفظ ظاهر و رفتار طلبگی نیز از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر آن تاکید و اضافه کرد: ظاهر طلبه باید به گونه‌ای باشد که وقتی مردم به او نگاه می‌کنند، از وی درس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار