نصیریان:

پیشرفت سینما و تئاتر بعد از انقلاب چشم‌گیر شد

پیشکسوت سینما و تئاتر با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در کشورمان تنها یک کتاب پیرامون تئاتر وجود داشت، گفت: پیشرفت سینما و تئاتر بعد از انقلاب چشم‌گیر بوده است.
کد خبر: ۵۰۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ - 11February 2022

پیشرفت سینما و تئاتر بعد از انقلاب چشم‌گیر شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بخش بزرگداشت چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور علی نصیریان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و مسعود نقاش‌زاده به تجلیل از «احمدرضا معتمدی» اختصاص یافت.

نصیریان در این بخش اظهار داشت: امروز خوشحالم برای اینکه از اواخر دهه‌ی ۲۰ که وارد کار نمایش شدم، اما امروز شاهد هستم که چه رشدی در تئاتر و سینما رقم خورده است.

وی با بیان‌اینکه سینمای جدید ما محصول آدم‌های فرهیخته است، افزود: بعد از انقلاب تئاتر و سینمای ما پیشرفت کرد و در جشنواره‌های بین‌المللی درخشید.

این هنرمند پیشکسوت تاکید کرد: تجربه همکاری سینمایی یک کار را با معتمدی دارم و با شخصیت ایشان به لحاظ کردار، رفتار، اندیشه و تسلط بر کار و سینما با ایشان لذت برد.

نصریان با تاکید براینکه پشتوانه یک هنرمند در هر زمینه‌ی هنری فرهنگ است، گفت: به یاد داشته باشید که فرهنگ پشتوانه است و فقط تخصص نیست و هر هنرمندی که می‌خواهد وارد این مقوله شود ابتدا با رمان، شعر، تحقیق ایرانی و خارجی اشنا شود.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۳۰ وقتی من به کلاس تئاتر می‌رفتم تنها یک کتاب تئاتر در کشورمان وجود داشت. امروز باید فرهنگ را ارجمند نگه داشته باشیم چراکه فرهنگ غذای روح مردم است و باید با فیلم، تئاتر و موسیقی و هنر مردم را تغذیه کنیم چراکه مردم تنها محتاج نان و آب نیستند.

این هنرمند با بیان‌اینکه جوانان ما نوآورانه در زمینه سینما و تئاتر کار می‌کنند، افزود: انشالله جوانان ما روز به روز پیشرفت کنند و در این راستا من در برابر آقای معتمدی تعظیم می‌کنم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها