یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

راهیان نور، جهاد پشت خاکریز «جنگِ روایت‌ها»

ما صادقانه و مؤمنانه، به تعریف واقعیت‌ها همت می‌کنیم تا «تحریف» در برابر سدِ سدیدی قرار بگیرد که ناشکستنی است. ما حقیقت‌ها را بیان می‌کنیم تا جای «شهید و جلاد» عوض نشود. قلم برمی‌داریم تا حرمت قدم‌ها محفوظ بماند. قدم برمی‌داریم تا حرف قلم‌ها ترجمه‌ای عینی بیابد.
کد خبر: ۵۰۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ - 27March 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس - غلامرضا بنی‌اسدی، پیشکسوت دفاع مقدس و روزنامه‌نگار؛ جنگ به پایان رسیده است. از آخرین روزی که گلوله‌ها سخن می‌گفتند و تفنگ‌ها مردانگی را تعریف می‌کردند، بیش از ۳۳ سال گذشته است اما «جنگِ روایت‌ها» نه تنها پایان نیافته که در پارادیمی تازه، جبهه‌های جدید هم می‌گشاید.

همان طور که در جنگ یک طرف ما بودیم و طرف دیگر همه جهان کفر و استکبار از شرقِ کمونیست تا غربِ امپریالیسیم، امروز هم جبهه‌بندی همان است. همه باطل در برابر ما صف کشیده است در «جنگ روایت‌ها». ناجوانمردانه هم کار می‌کنند. «جنگِ روانی» را در تمام ساحت‌ها پی می‌گیرند. ما هم تمام قد می‌ایستیم چنان که در دفاع مقدس ایستادیم.

جنگ را با سرفرازی به پایان بردیم اما دفاع مقدس، پایان‌ناپذیر است. شکل عوض می‌کند، خاکریز متفاوت می‌شود اما هماوردی ما با جنود شیطان را پایانی نیست. این را در همان روزهای نخست ختم جنگ، امام روح الله برای ما «تبیین» کرد و در میدانِ «جهاد» نگهداشت به این تصریح که: «جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد.» و ما هم با «تمامِ وجود» باید پای کار باشیم تا دشمن این بار هم نتواند ما را بشکند.

ما صادقانه و مؤمنانه، به تعریف واقعیت‌ها همت می‌کنیم تا «تحریف» در برابر سدِ سدیدی قرار بگیرد که ناشکستنی است. ما حقیقت‌ها را بیان می‌کنیم تا جای «شهید و جلاد» عوض نشود. قلم برمی‌داریم تا حرمت قدم‌ها محفوظ بماند. قدم برمی‌داریم تا حرف قلم‌ها ترجمه‌ای عینی بیابد.

«راهیان نور» تجسم این حقیقت‌خوانی است که در سرزمین حقیقت‌های سرخ، به سبزترین کلمات خوانده شده است و می‌شود. نفس‌ها در مشهد شهدا به شکوفایی، شکوهمند می‌رسد. نسل امروز در کلاسی، درس می‌خوانند که نسل پیش از آنان، تاریخ را پای درس خود، قلم به دست نشاند. امروز به سرزمین‌هایی می‌رویم که کربلا را زندگی کرده است. بر خاکی پا می‌گذاریم که ارزش برسرگذاشتن دارد. حقیقت‌هایی را فهم می‌کنیم که حق را برای‌مان از نو معنا می‌کند. این‌گونه است که «راهیان نور» با همه سفرها تفاوتی ماهوی پیدا می‌کند. سفرهایی که اسفار اربعه عشق را تفسیر است و انسان را از اسارت نفس، به آزایی کمال یافته می رساند.

کلمات و نگاه‌ها به بلوغی می‌رسند که شهادت را شهود می‌کنند. اینجاست که به حقیقت جان‌یافته در کلام رهبر فرزانه انقلاب می‌رسیم که؛ امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. سفر راهیان نور در این بستر، در حقیقت احیای امر شهادت است. رسیدن به روایتی درست از واقعیت‌هاست.

نقش‌آفرینی مجاهدانه در «جهاد تبیین» است. صف‌آرایی در برابر کسانی است که می‌خواهند حق را باطل بنمایانند تا باطل را در لباس حق، برصدر بنشانند و قدر نهند. ما اما با هوشیاری نمی‌گذاریم. اما نمی‌شود. حقیقت شهادت راه را باز و کوچه‌های تاریک را روشن می‌کند. به این یقین داریم لذا پرچم‌های جشن پیروزی در جنگ روایت‌ها را آماده اهتزاز می‌کنیم. کور شود هرکس نمی‌تواند ببیند.....

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها