یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

انقلابی برای توسعه خوبی‌ها

در شرایطِ امروز که دشمنان، ناخوش احوال‌مان می‌خواهند، انقلابی‌ترین کار، آرامش داشتن و خوب بودن و تلاش برای توسعه خوبی‌هاست.
کد خبر: ۵۰۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ - 02February 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس - غلامرضا بنی‌اسدی، پیشکسوت دفاع مقدس و روزنامه‌نگار؛ خوب باشیم. تکلیفِ امروز ما حتما همین است. این که با خوب بودن و خوب کار کردن، نشان دهیم که به عهد خویش با امام انقلاب، پایبند هستیم و خون «شهیدانِ خوبی‌آفرین» را حرمت می‌گذاریم.

بیانیه گام دوم انقلاب، که به قلم روشنی‌افزایِ رهبر فرزانه انقلاب، تحریر شده است نیز عصاره‌ای چنین دارد. با خوبی است که می‌شود جلوی نشت و نشر بدی‌ها را گرفت. با خیرخواهی است که می‌توان راه را بر «شر» در همه اشکال و شعوب بست. اصلا فلسفه انقلاب هم همین بود. این که حال، خوب کنیم و باعث خوب شدن حالِ دیگران شویم. حالِ آن روز مردم خوب نبود. حالِ وطن هم ناخوش بود زیر چکمه استبداد و قدم‌های آلوده استعمار.

بدی، بدجوری سفره خود را همه جا باز کرده و عرصه را بر خوبی تنگ کرده بود. ملت احساس خفگی می‌کرد از این همه هوای ناخوش. چنین بود که همه برخاستند تا ناخوشی را براندازند. آن خط نورانی، امروز هم «تکلیف نوشتِ» همه دفترهاست که باید به خط خوش بنویسیم که ما زیبایی‌طلب هستیم. 

فکر می‌کنم در شرایطِ امروز که دشمنان، ناخوش احوال‌مان می‌خواهند، انقلابی‌ترین کار، آرامش داشتن و خوب بودن و تلاش برای توسعه خوبی‌هاست. از سوی دیگر، حالِ بد داشتن و در کار خلق خدا گذاشتن و تلاش برای ناخوش کردن حالشان هم ضدانقلابی‌ترین رفتار است از هرکس هم سر بزند فرقی نمی‌کند ولو با هزار ادعای انقلابیگری باشد.

ما باید مراقب حالِ خود و جامعه خود باشیم چنان که عزیزی در فضای مجازی به زیبایی نوشته بود؛ «یادت باشد انسان‌هایی هستند که دیوار بلندت را می‌بینند ولی به دنبال همان یک آجر لق میان دیوارت هستند که، تو را فرو بریزند. تا تو را انکار کنند، تا از رویت رد شوند مراقب باش …دست روزگار هولت می‌دهد؛ ولی قرار نیست تو بیفتی!» قرار نیست نظام- خدای نکرده- با چالش مواجه شود. آجرهای لق شده را محکم می‌کنیم. دیوار بلند را قوامی ماندگار می‌بخشیم و  یادمان می‌ماند که مراقبت را شهیدانه انجام دهیم که نه ما را برآشوبند و نه جامعه ما را.

میدان ندهیم به این بدخواهان که خواسته‌شان حالِ بدِ مردمان است. راهش هم همین است که مؤمنانه رفتار کنیم حتی در برابر بی‌ایمانی‌شان. از کوزه وجود ما جز نیکی نتراود حتی هنگام تراوش زهر از کوزه وجودشان که آتش را با آتش فرو نمی‌نشانند بلکه به آب جواب می‌دهند.

ما خود را مدیریت و امور جامعه را تدبیر خواهیم کرد چه می‌دانیم راه این است. همان که در بیانیه گام دوم انقلاب بدان تصریح شده است. همان که باید در سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴ محقق شود. برای این تحقق- که می‌دانیم از برنامه عقبیم به هزار دلیل- باید شتاب برنامه‌ها و گام‌ها را بیشتر کنیم.

برای صلاح و فلاح به رسمِ «همتِ مضاعف و کارِ مضاعف» تلاش‌ها را سامان دهیم. خواست و درس انقلاب این است. رسم مسلمانی نیز و نتیجه فرهنگ ایرانی هم. خوب باشیم و این‌گونه بر باطل بشوریم که باطل‌باوران از هیچ چیز به اندازه توسعه خوبی‌ها نمی‌هراسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار