یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

اخراج «ابرقدرت» به انتقام خون «ابرمرد»

این روزها از افغانستان گرفته تا عراق، «ابرمرد» دارد «ابرقدرت» را از منطقه بیرون می‌راند و ندای دل‌انگیز «اَلَیسَ الصُّبح بِقَریب» را در حالی در گوش جان امت زمزمه می‌کند که قاتلان او به تیر انتقام الهی گرفتار هستند.
کد خبر: ۴۹۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ - 03January 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «غلامرضا بنی‌اسدی» روزنامه‌نگار و پیشکسوت دفاع مقدس؛ آنان با هم‌افزایی همه قدرت‌های شیطانی، و بیرون کشیدن لقمه از گلوی مردم اقصی نقاط جهان برای خود قدرت تولید می‌کنند خود را «ابرقدرت» می‌دانند. اما مردان خدا با اتکا به او و فعال کردن همه ظرفیت‌های انسانی و ایمانی خود، به شأنی می‌رسند که «ابرمرد» می‌تواند معنای دقیقی برای آنان باشد.

فکر می‌کنم یکی از تعریف‌هایی که می‌توان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را بدان متصف و به جهان معرفی کرد همین باشد؛ او شاخصِ مردی و مردانگی است. یک ««ابرمرد» است در برابرِ «ابرقدرت»ها. این به نوعی کلام حق و رجزِ دشمن‌شکن خود سردار هم می‌تواند باشد که می‌گفت: «آقای ترامپ قمارباز! من حریف تو هستم. شما برای ما خط و نشان می‌کشید؟ ایران را نمی‌خواهد، نیروهای مسلح ایران را نمی‌خواهد؛ من حریف شما هستم؛ نیروی قدس حریف شماست. بدانید هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز! بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی، ما در نزدیک شما هستیم.» و بودیم و هستیم.

جسم سردار نیست اما جانش در رگ‌های غیرت رزمندگان مقاومت جاری است و دارد راه را ادامه می‌دهد. باری، سردار یک «ابرمرد» بود و هست چنان که رستم در ادبیات اسطوره,‌ای ایران چنین بود و هنوز هست. چیزی که در دنیای استکبار، بدیل ندارد و نمی‌توان کسی را یافت که در ترازی چنین تعریف شود.

شاید بتوان بحثِ «انتقامِ سخت» که رهبر انقلاب فرمودند را از این منظر به تعریفی چنین رسید که در شمار ژنرال‌های آمریکایی و صهیونیستی کسی نیست که حذف او را بتوان انتقام خونِ سلیمانی خواند. کشتن ده و صد تن هم جبران کار نمی‌کند. آنچه در عین‌الاسد اتفاق افتاد، انتقام یک لنگه کفش سردار بود. اخراج ابرقدرت شیطانی و استکبار از منطقه، «انتقامِ سخت» و همه جانبه‌ای است که می‌توان، تقاص خونِ «ابرمرد» میدان، به حساب آورد؛ اخراجِ استکبارِ «ابرقدرت» به انتقام خونِ «ابرمرد». اینگونه تا حدودی می‌توانیم حساب خود را با آمریکا صاف کنیم هرچند قطع کردن دست‌های گناه‌آلود را هم نباید از فهرست عملیاتی‌مان خط بزنیم.

این درست است که هیچ کدام را با سلیمانی نمی‌توان مقایسه کرد اما بریدن دست‌های خون‌آلود هم می‌تواند جزئی از انتقام سخت باشد. هیچ کدام از این روزها دور نیست نه روزی که دست‌های خون آلود را قطع کنیم و چه روزی که منطقه از لوث وجودشان پاک شود. هر دو پروژه هم کلید خورده است و از قضا هر دو هم از افغانستان! در ۲۵ روز بعد از شهادت سردار دنیا در بهت این خبر فرو رفت؛ «مایک دی آندریا»، طراح ترور شهید سلیمانی و عماد مغنیه در جریان سقوط هواپیمای نظامی این کشور در افغانستان به هلاکت رسیده است.

خروج آخرین سرباز آمریکا از این کشور را هم همین امسال شاهد بودیم. در عراق هم حکایت همین است. هم جنایتکاران به تیر انتقام خدا گرفتار می‌شوند و هم جارو کردن‌شان از کشور همسایه شتاب می‌گیرد. «ابرمرد» دارد «ابرقدرت» را از منطقه بیرون می‌راند. اینجاست که باید خواند ««الیس الصبح بقریب؟» را.....

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار