موج فرار افسران و نظامیان از یگان ویژه پلیس صهیونیستی

یک پایگاه خبری عبری گزارش داد که نیرو‌های حاضر در یگان‌های ویژه پلیس صهیونیست، به خاطر تظاهرات‌های گسترده مردم فلسطین، خواستار استعفا یا انتقال از این یگان هستند.
کد خبر: ۵۰۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ - 22February 2022

موج فرار افسران و نظامیان از یگان ویژه پلیس صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری عبری از وضعیت نابسامان افسران و سربازان یگان ویژه پلیس این رژیم موسوم به «الیسام» خبر دادند و تأکید کردند که این وضعیت به خاطر رخداد‌های محله الشیخ جراح در قدس اشغالی و اعتراض ملت فلسطین است.

وبگاه خبری سما فلسطین، به نقل از پایگاه عبری «مای نت» گزارش داد که وضعیت نیرو‌های پلیس این رژیم در محله الشیخ جراح مساعد نیست و «موج فرار گسترده» در میان افسران و سربازان به وجود آمده است.

در این گزارش آمده است، یکی از مهمترین عوامل فرار و استعفای نظامیان و افسران صهیونیست این است که نمی‌توانند با تظاهرات مردم فلسطین در قدس و محوطه مسجد الاقصی مقابله کنند؛ لذا از هر پنج نفر در یگان الیسام، دستکم یک نیروی پلیس خواستار ترک این یگان است؛ یا از طریق استعفا یا انتقال به یگان دیگر.

بنا بر این گزارش، از ۲۵۰ عضو یگان الیسام، ۵۰ نفر تا کنون خواستار استعفا یا انتقال به یگان‌های دیگر هستند؛ لذا نسبت کسانی که خواستار این یگان هستند، نسبت به سال‌های گذشته، بسیار بیشتر شده است. مسئولان صهیونیست، این موج فرار را ضربه مهلکی به این یگان و نیروی پلیس این رژیم می‌دانند.

این پایگاه عبری ادامه داد، منطقه قدس، کانون تنش شده است و طی دو سال اخیر نیز موج‌های اعتراضی و درگیری‌های خشونت باری در آن رخ داده است؛ به ویژه در بخش قدیمی قدس و ورودی این شهر، محوطه مسجد الاقصی و الشیخ جراح.

به گزارش این پایگاه، با توجه به حوادث الشیخ جراح و درگیری‌های شدید در آن، انتظار می‌رود که این مسئله باعث شود تعداد کسانی که خواستار خروج از این یگان یژه یا استعفا از آن هستند، بیشتر خواهد شد.

الیسام، نام اختصاری یگان‌های گشتی ویژه پلیس رژیم صهیونیستی است. این یگان، در سال ۱۹۸۸ برای سرکوب تظاهرات مردم فلسطین تأسیس شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها