امام جمعه سنندج:

امنیت معیشتی مردم تامین شود

«رستمی» گفت: همانگونه که اکنون امنیت در مرزها، شهرها و اقصی‌نقاط کشورمان وجود دارد، ایجاد امنیت در بحث معیشت مردم نیز باید مورد توجه مسوولان باشد.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 25February 2022

امنیت معیشتی مردم تامین شودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروز مرزهای ایران اسلامی به واسطه تلاش مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی، از لحاظ امنیت در شرایط بسیار خوبی بوده و کشورمان در اوج اقتدار قرار دارد اما ایجاد امنیت برای معیشت مردم هم به اندازه امنیت دفاعی مهم است.

وی از دولت و مسوولان خواست برای امنیت معیشت و آسایش مردم هم با جدیت تلاش کنند و افزود: به طور قطع امنیت معیشت مردم به افزایش امنیت و آسایش کشور در سایر بخش‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین نباید از این مقوله غفلت کرد.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه زندگی برای مردم در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن قیمت اجناس، بسیار سخت است، اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های خدادادی، منابع، معادن و نخبگان، در شان نظام اسلامی نیست که خانواده‌های فقیر و نیازمند در جامعه وجود داشته باشد.

ماموستا رستمی بر لزوم احساس مسوولیت مسوولان و الگو گرفتن آنان از رفتار پیامبر(ص) برای خدمت دلسوزانه به مردم تاکید کرد و ادامه داد: اینکه فروشگاهی اجناس فاسد خود را با قیمت بالا به مردم بفروشد یا برخی مدیران حساب‌های نجومی داشته باشند، شایسته جامعه اسلامی نیست و مسوولان باید ضمن مقابله با گران‌فروشی، از بیت المال محافظت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها از خدمات کمیته امداد امام(ره) استان در خدمت به نیازمندان تقدیر کرد و خواستار شرکت گسترده مردم و افراد توانمند در جشن نیکوکاری و کمک آنان به خانواده‌های تهیدست و اقشار ضعیف جامعه شد.

امام جمعه سنندج در ادامه به در پیش بودن جشن معراج پیامبر اشاره کرد و گفت: در سوره‌های اسرا و نجم به این جشن بزرگ و حرمت و عظمت پیامبر(ص) و امتش اشاره شده است، بنابراین باید پاسداشت دین اسلام بوده و به مسلمان بودن خود افتخار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها