مدیرعامل اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآنی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن برای ترویج این رویداد در جامعه

انجم‌شعاع بر ضرورت اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و منسجم‎تر برای شناساندن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان تاکید کرد و آن را یکی از ضروریات برای آشنایی بیشتر افکار عمومی با این رویداد مهم دانست.
کد خبر: ۵۰۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰ - 01March 2022

«محمد انجم‌شعاع» مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره تاثیر سی‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی کریم در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار داشت: با توجه به سابقه‌ای که از گذشته در زمینه بررسی مسابقات یافته‌ام ، حدود دو درصد جامعه از این رویداد مهم مطلع می‌شوند و کمتر از دو درصد نیز این رویداد را دنبال می‌کنند.

وی افزود: برگزاری مسابقات با تمام فوایدی که بدنبال دارد نتوانسته مخاطب درون جامعه و حتی قرآنیان کشور را به خود جلب کند؛ یعنی کمتر از چهار درصد مدیران و موسسات قرآنی از این رویداد مهم مطلع می‌شوند.

این استاد قرآنی تصریح کرد: متاسفانه مسابقات قرآنی نتوانسته به خوبی تبلیغ شود تا مردم در سطح جامعه ضرورت آن را حس کنند؛ نتوانسته در سبد زندگی مردم نقشی را ایفا کند یا دردی از جامعه را رفع کند که همه اینها نشات گرفته از عدم تبلیغات مناسب و رسانه‌ای است.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در زمینه فرهنگ‌سازی برای مسابقات قرآنی نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم افزود: به‌عنوان مثال کشورهایی همانند مالزی را مشاهده کنید که توانسته‌اند این ضرورت برگزاری مسابقات را در سطح جامعه ایجاد کنند و اکثریت افراد به تعقیب مسابقات می پردازند اما ما این موضوع و ضرورت آن را در جامعه مشاهده نمی‌کنیم زیرا در خصوص تبلیغات و فرهنگ سازی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به ضعف عملکردی در زمینه فرهنگ‌سازی برای مردم و افکار عمومی، تصریح کرد: البته در زمینه جذب نخبگان کشور و جهان اسلام کاری ارزشمند و قابل قبول صورت گرفته و بسیاری کشورهای اسلامی به سبب برگزاری مسابقات قرآنی با نخبگان کشورمان و نخبگان جهان اسلام در این حوزه های قرآنی آشنا شده‌اند اما از حیث افکار عمومی کار بزرگی صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تاکید کرد: همانطور که اصحاب قرآن این مسابقات را از آن خود می‌دانند، اصحاب رسانه نیز باید این مسابقات را متعلق به خود بدانند و در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی یک رویکرد مناسب را نسبت به مسابقات بین‌المللی پیشه کنند.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: یعنی قبل از اینکه مسوولان ذیربط و یا اصحاب قرآنی نسبت به این موضع حساسیت داشته باشند، اصحاب رسانه و مدیران رسانه‌ای باید پیگیر موضوعات مرتبط با مسابقات باشند و به نوعی مطالبه‌گری را در این حوزه انجام دهند تا افکار عمومی هم ضمن آشنایی بیشتر با مسابقات به ضرورت آن در جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی توجه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها