ما مقاوم هستیم/ یادداشت

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا بهترین طریق «جهاد تبیین»

دشمنان نظام که همواره تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی و ایجاد شبهه ارزش‌های ما را ناکارآمد جلوه دهند، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و درس گرفتن از آنها بهترین جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵ - 15March 2022

111111گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ امروز دشمنان نظام در حال تغییر و تحریف مسیر انقلاب اسلامی هستند؛ و در این فضای غبارآلود همواره تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی و ایجاد شبهه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های ما را ناکارآمد جلوه دهند و مردم را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند.

در برابر این هجمه و دشمنی جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی یکی از ضروریات جامعه است.

این روز‌ها که مناطق عملیاتی جنوب کشور میزبان زائرانی است که
از اقصی نقاط کشور خود را به این مناطق رسانده‌اند و عموما بسیاری از آن‌ها نوجوانان و جوانان هستند بهترین فرصت فراهم شده تا در کنار تکریم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، راویان این سرزمین نور اهداف والای شهدا و درس‌های عینی امروز آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

با توجه به مشکلات امروز جامعه امروز بیش از پیش به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند هستیم و سفر راهیان نور در ترویج این فرهنگ بسیار تاثیرگذار است.

مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس همچون مدرسه و دانشگاه انسان‌ساز است و برای همه عصر‌ها و نسل‌ها درس آموز است؛ همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید به وظیفه انقلابی و قانونی خود برای حفظ و تداوم حیات این مدرسه انسان‌ساز و تحول‌آفرین راهیان نور عمل کنند.

امروز حضور مردم در سرزمین‌های نور و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، باورشان به نظام و کارآمدی الگوی مدیریت جهادی در جبهه‌های جنگ را افزایش داده و هر چه این اعتماد به نظام ارتقا پیدا کند، سرمایه اجتماعی کشورهم افزایش خواهد یافت.

در چند سال اخیر که اردو‌های راهیان نور که با توجه و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی برقرار شده و به نقطه مطلوبی رسیده است برای ایران یک سرمایه اجتماعی هم تلقی می‌شود، چون موجب ارتقای اقتدار کشور شده و هر سال که این جمعیت در راهیان نور افزایش پیدا می‌کند برای کشور قدرت‌ساز و اقتدارآفرین است.

قطعا وقتی نیرو‌های جوان و با انگیزه کشور از سرزمین‌های نور بازدید می‌کنند و با آنچه در این مناطق رخ داده آشنا می‌شوند، تبدیل به رویش‌های انقلاب شده و سرمایه نظام در مسیر پیشرفت و اقتدار قرار خواهد گرفت.

برای رسیدن به کمال راهی جزء توجه و الگو قرار دادن مسیر شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد و امروز که افق نگاه اردوهای راهیان نور بین المللی شده است، بیش از پیش مبلغان و راویان دفاع مقدس وظیفه دارند که در کنار ترویج فرهنگ شهادت با ارائه مصادیق درست به جهاد تبیین بپردازند و واقعیتها را بیان کنند.

انتهای پیام/341

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار