نماینده ولی فقیه در کردستان:

«جذابیت، معنویت و معرفت» سه ویژگی قرآن است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: «جذابیت، معنویت و معرفت» سه ویژگی قرآن است که لحن، فصاحت و بلاغت، تلاوت، قرائت و شنیدن آن انسان را شگفت‌زده می‌کند.
کد خبر: ۵۱۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ - 14March 2022

«جذابیت، معنویت و معرفت» سه ویژگی قرآن استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان ‌امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره مهرواره قرآنی طه که با حضور روحانیون، طلاب و قاریان برجسته در اردوگاه امام علی (ع) سنندج برگزار شد، ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این محفل؛ به سه ویژگی برجسته‌ قرآن پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های قرآن «جذابیت» است که لحن، فصاحت و بلاغت، تلاوت، قرائت و شنیدن آن انسان را شگفت‌زده می‌کند.

وی با بیان اینکه دومین و سومین ویژگی قرآن «معنویت» و «معرفت» است، تصریح کرد: قرآن معرفت‌زاست، انسان با قرائت و خواندن قرآن می‌تواند ارتباط قلبی با حق‌تعالی برقرار کند چراکه آیه قرآن و فرموده خداوند پرمعنویت و روح‌افزاست.

این مسئول بیان داشت: قرآن ویژگی‌های برجسته زیادی داشته و در طول زمان، دست خوش دگرگونی و تغییر از قبیل افزودنی یا کاستنی نشده و کسانی هم که زمانی ادعا می‌کردند می‌توانند شبیه آن بیاورند، اذعان کردند که ما نمی‌توانیم.

پورذهبی گفت: امیدوارم خداوند متعال همه ما را زیر سایه قرآن محفوظ بگرداند.

حضور طلاب و روحانیون اهل سنت در نخستین دوره مهرواره قرآنی «طه»

حجت‌الاسلام «سعید عسکری» مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین دوره مهرواره قرآنی «طه» ویژه بانوان و خانواده طلاب و روحانیون اهل سنت در ۱۳ استان قومی کشور برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا دو هزار و ۵۰۰ نفر از طلاب و خانواده آنان شرکت کردند که از این تعداد ۱۵۰ نفر موفق به شرکت در مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی شدند.

وی با ذکر اینکه ۶۷ نفر از این افراد به عنوان نفرات برگزیده این دوره معرفی و تجلیل می‌شوند، افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، ۳۰ جزء، پنج جزء، ۲۰جزء و کل، حفظ موضوعی قرآن، ترجمه و مفاهیم، نقاشی، خوشنویسی برگزار شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه اینکه در مراسم امروز سه نفر برگزیده هر رشته تجلیل می‌شوند، گفت: وحید نظری و حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی کشور در این محفل حضور داشته که مایه مباهات است.

در پایان این مراسم از نفرات برتر اولین دوره مهرواره قرآنی طه تجلیل و از تمثال نخستین بانوی شهیده تفحص شده کشور؛ شهیده «فاطمه اسدی» و شهید «ملاحیدر فهیم» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار