نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

تقویت جبهه فرهنگی در اولویت قرار گیرد

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: همفکری با علما و نخبگان، تقویت جبهه فرهنگی، توجه و ارتباط با قشر جوان و تازه‌نفس، برقراری و ارتباط سازنده با آحاد جامعه و در دسترس بودن، تعامل شایسته با مسئولان اجرایی در بیجار در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ - 19March 2022

تقویت جبهه فرهنگی و ارتباط سازنده با آحاد جامعه در اولویت قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در آئین تکریم و معارفه امام جمعه بیجار که در سالن نور این شهر برگزار شد با تأکید بر ضرورت کمک به مردم اظهار داشت: در دولت سیزدهم فرصت کار و خدمت‌رسانی فراهم‌ بوده و همه باید پاسخگو باشیم چراکه دیگر زمان طرح مشکل نیست.

وی با قدردانی از زحمات امام جمعه سابق بیجار افزود: حجت‌الاسلام مرادی یک شخصیت علمی‌، متدین، با تقوا، متدین، مؤدب و زحمتکش بوده و هستند و امیدواریم در کسوت جدید نیز موفق باشند.

 پورذهبی بیان کرد: امام جمعه جدید بیجار نیز شخصیت شایسته‌ای با نزاکت علمی و اخلاقی داشته که قبول زحمت کرده و از امروز در کسوت امام جمعه بیجار فعالیت و خدمتگزار مردم هستند.

وی از امام جمعه جدید بیجار درخواست کرد حفظ وحدت نیروهای انقلابی و ارزشی، آرامش‌بخشی و امیدبخشی در جامعه را در دستور کار خود قرار بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خطاب به امام جمعه بیجار تاکید کرد: همچنین همفکری با علما و نخبگان، توجه ویژه به نظرات دلسوزان و تقویت جبهه فرهنگی در شهرستان، توجه و ارتباط با قشر جوان و تازه‌نفس، برقراری و ارتباط سازنده با آحاد جامعه و در دسترس بودن، تعامل شایسته با مسئولان اجرایی و نماینده مردم در بیجار در اولویت قرار گیرد.

پورذهبی با تأکید بر اینکه امروز باید تمام مسئولان در دسترس و خود را پاسخگوی مردم بدانند بیان کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۱ سال گشایش، شکوفایی‌ها و برطرف کردن حل مشکلات مردم باشد.

بیجار الگوی انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی است

«احمدرضا قاسمی» فرماندار شهرستان بیجار نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های ۱۰ ساله حجت‌الاسلام مرادی امام جمعه سابق بیجار اظهار داشت: از حسن اعتماد نماینده ولی‌فقیه در کردستان بابت اعتماد به روحانی بومی به‌عنوان امام جمعه جدید این شهرستان تشکر می‌کنم.

وی افزود: مردم بیجار در همه فراز و نشیب‌ها و صحنه‌های مختلف حضور فعال داشته و مدافعان خوبی برای نظام هستند اما متأسفانه در بحث توزیع بودجه و امکانات آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

فرماندار شهرستان بیجار به مشکل کاهش جمعیت و مهاجرت مردم این شهر به شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: از نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و همه نهادهای انقلابی در کشور و استان، انتظار می‌رود به بیجار کمک کنند.

وی عنوان کرد: شهرستان بیجار الگوی انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی بوده و امیدواریم به جایگاه واقعی خود برسد.

فرماندار شهرستان بیجار یادآور شد: امام جمعه سابق بیجار در بحث زیرساخت‌های فرهنگی و حفظ همدلی و اتحاد بین نیروهای انقلابی شهرستان اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم این رویکرد ادامه داشته باشد.

تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بیجار جزو برنامه‌های اولویت‌دار است

حجت‌الاسلام «علی خورشیدی» امام جمعه جدید بیجار نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلایم و تبریک فرارسیدن سال نو اظهار داشت: از حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس و همه مسئولان، علما، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این مراسم تشکر می‌کنم.

وی به توصیف سوره توبه اشاره و با بیان اینکه  باید در مسئولیت‌ها جامعه‌نگر باشیم، افزود: در هیچ شرایطی نباید از مسائل فرهنگی، فرهنگی و اعتقادی غفلت کنیم و یقیناً برای تبلیغ و کار فرهنگی، زادگاه انسان در اولویت است.

امام جمعه جدید بیجار تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در جنگ رسانه‌ای قرار گرفته و دشمنان ایران اسلامی، روحانیت و نخبگان را مورد هجمه قرار داده‌اند، لازم است ضمن هوشیاری و بصیرت، بنا به فرموده رهبری برای آبادانی بیجار در این شهر بمانیم‌.

وی با بیان اینکه بیجار شهرستانی با تمدن و پر از ظرفیت‌های متعدد است، تصریح کرد: از همه مدیران شهرستان انتظار می‌رود در انتصابات، بومی‌گزینی را در اولویت قرار بدهند.

خورشیدی با بیان اینکه دفاع از حقوق عامه مردم، دفاع از آرمان‌های انقلاب و خانواده‌های معظم شهدا، توجه به مسائل قرآنی، تقویت فرهنگ عمومی، جبهه فرهنگی و استفاده از نخبگان، فرهنگیان، جوانان و علما در ساماندهی فعالیت‌های مردمی جزو برنامه‌های اولویت‌دار است عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بانک اطلاعاتی از اشتغال و بیکاری و تولید شهرستان تهیه و با همراهی مسئولان شهرستانی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه بیجار مستحق خدمت است، آینده بیجار را روشن‌تر از قبل دانست و گفت: امیدواریم در چهله دوم انقلاب شاهد تحولات در بخش مختلف اقتصادی و فرهنگی‌ این شهرستان باشیم.

امام جمعه جدید بیجار  با یادآوری اینکه نماز جمعه وابسته به هیچ جناحی نبوده و نخواهد بود و همواره محل دفاع از نماز و محور وحدت و اتحاد است، افزود: از این ظرفیت در راستای انعکاس و تسریع در حل مشکلات مردم استفاده خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از زحمات ۱۰ ساله حجت‌الاسلام مرادی قدردانی و حجت‌الاسلام خورشیدی به‌عنوان امام جمعه جدید بیجار معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار