امام جمعه شهرستان بیجار:

هجرت حضرت فاطمه معصومه (س)، هجرتی تمدن ساز بود

حجت‌الاسلام «خورشیدی» گفت: هجرت حضرت فاطمه معصومه (س)، هجرتی تمدن ساز بود و با آن هجرت، شهر مقدس قم را برای انقلاب آخرالزمانی مهیا کرد.
کد خبر: ۵۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ - 30May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «علی خورشیدی» امام جمعه شهرستان بیجار در جلسه طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: هجرت حضرت فاطمه معصومه (س)، هجرتی تمدن ساز بود و با آن هجرت، شهر مقدس قم را برای انقلاب آخرالزمانی مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه میان تمدن اسلامی و تمدن مسلمین تفاوت است، خاطرنشان کرد: خلاقیت، نوآوری، فرهنگ‌باوری، اخلاق مداری، شکوفایی استعدادها و... از ویژگی های تمدن اسلامی است؛ اما در تمدن مسلمین این مسائل وجود نداشت.

حجت الاسلام خورشیدی بیان داشت: برای به وجود آمدن تمدن اسلامی، انسان های خاص باید سرکار آمده و از اشخاصی ساخته است که وارسته باشند.

وی گفت: توسعه کمّی و کیفی فرهنگ اسلامی، حاکمیت سیاسی اسلام، شکل گیری منطق تولید مبتنی بر منطق وحی و تولید علم بر پایه ابزارهای نو و کارآمد از خروجی های تمدن اسلامی است.

امام جمعه بیجار ادامه داد: در مدت یکسالی که به عنوان امام جمعه بیجار منصوب شدم، فعالیت های گوناگونی انجام شده که از جمله آن، شناسایی آسیب ها و معضلات بوده است.

حجت الاسلام خورشیدی متذکر شد: هیئتی اندیشه ورز برای حل معضلات و مشکلات بیجار راه اندازی شده تا بتوانیم از این معضلات، بکاهیم.

وی ابراز داشت: پیگیری برای استقرار بنیاد علوی در شهرستان بیجار برای انجام فعالیت های زیرساختی، فعالیت در فضای مجازی برای ارائه فعالیت ها و گزارشات به مردم، پیگیری تقویت حضور طلاب جدیدالورود، پیگیری برای حضور فضلا در منطقه به عنوان مبلغ طرح هجرت و... از جمله برنامه های ما در طول این مدت بوده است.

امام جمعه بیجار ابراز داشت: امروز فضا برای حضور فضلا به عنوان امام جمعه در شهرهایی که امام جمعه ندارند، فراهم است و از حضور شما استقبال می کنیم.

حجت الاسلام خورشیدی خاطرنشان کرد: شرمنده مبلغان بیجاری مقیم قم هستیم و به دلیل مشکلات مالی نتوانسته ایم مهمانسراهایی برای حضور این عزیزان در منطقه فراهم کنیم؛ اما با همکاری نماینده طلاب و فضلای بیجار این مسئله امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار