امام جمعه شهرستان سقز:

فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است

ماموستا «ابن الخیاط» با اشاره به اینکه فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است، گفت: در روز جمعه مردم برای نماز جمعه ادای اجتماع کرده چراکه نماز جمعه بزرگترین نماز و روز جمعه بزرگترین روز است لذا باید مردم در یک مسجد دور هم جمع شوند و نماز جمعه را برگزار کنند.
کد خبر: ۵۹۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ - 31May 2023

فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه سفر به سقز به همراه حجت الاسلام «سعید عسکری» مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز با جمعی از روحانیون این شهرستان دیدار کرد.

ماموستا «محمود ابن الخیاط» امام جمعه شهرستان سقز در این دیدار با اشاره به اینکه فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است، اظهار داشت: در روز جمعه مردم برای نماز جمعه ادای اجتماع کرده چراکه نماز جمعه بزرگترین نماز و روز جمعه بزرگترین روز است لذا باید مردم در یک مسجد دور هم جمع شوند و نماز جمعه را برگزار کنند.

وی افزود: این مهم باید در شهرستان سقز نیز رعایت شود و مساجد سر خود نماز جمعه برگزار نکنند چون طبق مذهب امام شافعی باید مسجد جامع شهرستان نماز جمعه را برگزار کند.

امام جمعه شهرستان سقز خواستار رسیدگی به ماموستاها و طلاب شد و تصریح کرد: وضعیت بسیاری از ماموستاها و طلاب در استان نامناسب و نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار