معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

تغییر وضعیت اقتصادی سه دهک پایین جامعه ایثارگری تا پایان سال ۱۴۰۲

قاضی‌زاده هاشمی در روز بزرگداشت شهدا در گفت‌وگو با شبکه خبر، فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های بنیاد در شش ماهه گذشته را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۱۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 15March 2022

تغییر وضعیت اقتصادی سه دهک پایین جامعه ایثارگری تا پایان سال ۱۴۰۲به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری دیدار رئیس جمهور با خانواده معظم شهدا و ایثارگران اظهار داشت: رئیس جمهور به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دیداری صمیمی داشتند و در این دیدار قبل از سخنرانی رئیس جمهور، مادر سه شهید و همسر جانباز صحبت کردند و این دیدار توجه و نگاه دولت به جامعه ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت را نشان داد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت ۶ ماهه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این مدت ابتدا گزارش شناخت تهیه شد که در آن مأموریت‌های بنیاد بر اساس منویات امامین انقلاب، سند چشم‌انداز، قوانین مرتبط مانند قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، قانون برنامه و قانون بودجه، ظرفیت‌های مالی و منابع انسانی، مشکلات جامعه هدف و آسیب‌های احتمالی این عزیزان و وضعیت معیشتی بررسی شد و بر اساس این گزارش برنامه تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بر اساس برنامه تحول برنامه عملیاتی با برش‌های ملی و استانی، ردیف و زیر برنامه دارد و تمام مدیران بنیاد در این زمینه توجیه شدند و داشبورد مدیریتی برای آن طراحی شده است و ارزیابی انطباق نیز در مورد آن انجام شده است و حتی حقوق مدیران بنیاد بر این اساس تعیین می‌شود ضمن اینکه ارزیابی مدیران بنیاد نیز در این سیستم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دهک‌های اقتصادی هر عضو جامعه ایثارگری مشخص شده و در اختیار بنیاد است، ادامه داد: حدود ۵۰ هزار نفر از جامعه هدف بنیاد در دهک یک قرار دارند که در تلاش هستیم این عزیزان را از این دهک خارج کنیم که معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد این موضوع را پیگیری می‌کند و برای هر خانواده برنامه و بسته حمایتی مناسب طراحی شده است و بر اساس برنامه تا پایان سال ۱۴۰۲ سه دهک را پوشش می‌دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بر اساس اینکه هر خانواده چه مشکلی دارد برای رفع مشکل اقدام می‌شود، افزود: علاوه بر این به دنبال ارتقای خدمات فعلی به عموم ایثارگران هستیم و امیدواریم با تصویب بودجه در مجلس و شورای نگهبان وضعیت خدمات‌رسانی بهبود یابد.

معاون رئیس جمهور در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی گفت: خوشبختانه رئیس سازمان اداری استخدامی در این زمینه همت جدی دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اداری استخدامی جلساتی با معاونان توسعه سازمان‌ها برگزار کرده‌اند تا این قانون در همه دستگاه‌ها اجرایی شود و خوشبختانه سرعت اجرای قانون بهتر شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تشریح وضعیت قوانین جامعه ایثارگری گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای این قوانین به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد در حالی که بودجه سال ۱۴۰۰ بنیاد ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه داشت که با ۶۰ درصد افزایش به ۴۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ مطابق لایحه دولت می‌رسد که هنوز فاصله زیادی تا بودجه مورد نیاز دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اقدامات بنیاد در ارائه خدمات درمانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین برنامه‌های بنیاد برای پرداخت معوقات جامعه ایثارگری را تشریح کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار