دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه عراق

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به عراق با رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۱۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 02March 2022

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه عراقبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، « سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) در دیدار با برهم صالح رئیس جمهور عراق در «قصر السلام» سلام حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به همتای عراقی وی ابلاغ کرد و برهم صالح نیز خواستار ابلاغ درود او به رئیس جمهور ایران شد.

رئیس جمهور عراق و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف تأکید کردند.

دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه محکم بین دو کشور همسایه و اهمیت این روابط برای دو ملت دوست پرداختند و تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف، اجرایی کردن تفاهمات و توافق‌های امضا شده در عرصه‌های گوناگون بین دو طرف از طریق طرح‌های سرمایه‌گذاری و خدماتی در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور همچنین با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار انتخاب مجدد محمد الحلبوسی به ریاست مجلس عراق را تبریک گفت و ضمن ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، از او به طور رسمی برای سفر به ایران دعوت کرد.

الحلبوسی نیز با تشکر از پیام‌های تبریک از سفر به ایران در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در این دیدار گفت: مجلس عراق از تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه شهدا عراق حمایت می‌کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف به بررسی موانع و مشکلات قانونی در تکمیل پرونده‌های شهدای دو کشور پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار