استاندار کردستان:

رویکرد دولت مبارزه با فساد و ریشه‌کن کردن آن است

«زارعی‌کوشا» با بیان اینکه فساد باید در دستگاه‌های اجرایی استان ریشه‌کن شود، گفت: رویکرد دولت و مجلس در این دوره مبارزه جدی با فساد است.
کد خبر: ۵۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ - 16March 2022

رویکرد دولت مبارزه با فساد و ریشه‌کن کردن آن استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه دیوان محاسبات استان کردستان ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه اظهار داشت: یکی از نهادهای بسیار مهم در قانون اساسی به عنوان بازوی نظارتی قوه مقننه، ناظر و حسابرس بیت‌المال و بودجه‌های عمومی دولتی و غیر دولتی که وظیفه نظارت را بر عهده دارد، دیوان محاسبات کشور است که جز نهادهای بالنده و موفق است.

وی افزود: دیوان محاسبات با ارائه گزارش تفریق بودجه سالیانه هم دولت و مجلس را نسبت به روند اجرایی بودجه مطلع و فضایی را ایجاد خواهد کرد که تصمیم‌گری‌ها و قانون‌گذاری‌ها برای آینده با یک نگاه واقع‌بینانه شکل بگیرد، همچنین نقاط ضعف دستگاه‌های اجرایی را شفاف‌سازی کرده که جز مهم‌ترین گزارش‌های ارائه‌دهنده در طول سال است.

استاندار کردستان گفت: کار بسیار پسندیده دیوان محاسبات در چند سال اخیر، ارائه گزارش تفریغ بودجه در کم‌ترین زمان ممکن، واقع بینانه و با چشم باز و اطلاعات کامل بوده که نقاط ضعف و قوت را پیدا و لایحه بودجه را تنظیم خواهد کرد و مجلس نیز با استناد بر این گزارشات قانون بهتری برای سال آینده تصویب خواهد کرد که بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: اگر حوزه نظارت بدون توجه به واقعیت‌ها اجرا و چشم خود را بر روی عوامل موثر و تعیین کننده اجرا ببندد، قطعا مجری گرفتار خواهد شد و بی‌توجهی مجری نیز فضای بی‌انضباطی مالی و بی انضباطی مدیریتی حاکم خواهد شد که متاسفانه در برخی از دوره‌ها شاهد این موضوع و ضعف بوده‌ایم.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: فساد باید ریشه‌کن شود نباید تبلیغ و اشاعه داد، چراکه اطلاع‌رسانی از فساد در دوره‌های مختلف، با شعار مبارزه با فساد اثرات مخربی بر افکار عمومی خواهد داشت و مردم ناامید خواهند شد،
وی افزود: رویکرد دولت و مجلس در این دوره همراه و همسو و در جهت مبارزه با فساد جدی بوده و این رویکرد با هدف‌گذاری ریشه‌کنی فساد شکل گرفته است.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از اینکه دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی در استان کاملا همگرا و با یک هدف مشترک قدم برمی‌دارند، اظهار کرد: شعار دولت و مدیریت اجرایی با هر نوع فساد مبارزه و مقابله خواهد بود، دیوان محاسبات نیز با رویکرد موثر در جهت ریشه‌کنی فساد کمک خواهد کرد اما وجود دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی فقط برای مبارزه با فساد نیست بلکه بهبود خدمت‌رسانی و بهره‌وری دستگاه‌هاست.

وی با توصیه اینکه مدیران اجرایی از اشراف کارشناسانه دستگاه نظارتی از جمله دیوان محاسبات بهره بگیرند، افزود: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند با تحلیل واقعیت‌ها، راهکار برای حل مشکلات ارائه و مجوز باز کردن گره به مدیران داده شود، لذا امیدوارم بیش از این همگرایی با دستگاه نظارتی تقویت شود.

زارعی‌کوشا با انتقاد جدی از شیوه مدیریت گذشته استان کردستان مدعی شد: نوع مدیریت بی‌مبادلاتی و بی‌انضباتی در مدیریت تبعات مالی و آثار بدی خواهد داشت و برمحرومیت استان می‌افزاید، با نگاه به شاخص‌های استان کردستان متاسفانه از بسیاری از فرصت‌های خوب استان استفاده نشده، ربطی به هیچ دولتی نیز ندارد، دوره‌هایی که دولت درآمد بالا و پول زیادی داشت و استان‌های دیگر کشور توسعه و تحول پیدا کرد، در استان کردستان فرصت‌ها از دست رفته و در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها