استاندار کردستان:

فضای رسانه‌ای کردستان حرفه‌ای است

«زارعی‌کوشا» با بیان اینکه فصای رسانه‌ای استان را بالغانه می‌بینم، گفت: به رغم دیدگاه‌ها و مواضع سیاسی متفاوت، رسانه‌های استان حرفه‌ای عمل می‌کنند و این موضوع به فرهنگ غنی مردم برمی‌گردد.
کد خبر: ۵۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴ - 19March 2022

فضای رسانه‌ای کردستان حرفه‌ای استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اسماعیل زارعی‌کوشا» امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: به اعتقاد بنده، میانگین فرهیختگی و فرزانگی کردستان از میانگین کشوری بالاتر است و این موضوع را از تعداد افراد فرهیخته و از حیث فضای عمومی جامعه می‌توان به اثبات رساند.

وی از همراهی رسانه‌های استان برای اطلاع‌رسانی خدمات دولت قدردانی و اضافه کرد: انتظار داریم این مجموعه رسانه‌ای بسیار قوی در استان، در کنار برنامه های ما در جهت تعالی و توسعه استان باشد، البته توسعه ای که منجر به پیشرفت شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه رسانه های استان به اندازه همه دستگاه های اجرایی می‌توانند موثر باشند، افزود: رسانه‌ها فقط از عملکرد مدیران تعریف نکنند بلکه جاهایی نیز نیاز به تلنگر و گوشزد رسانه‌ ها داریم.

زارعی کوشا خواستار انتقاد سازنده از سوی رسانه ها شد و ادامه داد: استان ظرفیت مرجعیت بسیاری از موضوعات از جمله فرهنگی، رسانه ای و هنری را دارد.

وی تاکید کرد: اهل قول دادن در صحنه نیستم اما سعی می کنم مشکلات خبرنگاران در بخش های مختلف را پیگیری کنم، چراکه نیازمند کار کارشناسی است و باید قابلیت عملی شدن داشته باشد.

استاندار کردستان به برگزاری جشن نوروز در سنندج اشاره کرد و گفت: این آیین روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف و پرشور مردم برگزار شد و به دلیل محدودیت فضا تعداد زیادی از شهروندان امکان حضور در سالن را نداشتند اما بدون هیچگونه حاشیه ای برگزار شد که بسیار ارزشمند بود.

زارعی کوشا ضمن عذرخواهی از مردم حاضر در محوطه سالن ۲۲ گولان به دلیل نبود جا برای استفاده از این آیین، از عدم پوشش زنده این مراسم توسط صدا و سیما انتقاد کرد.

وی افزود: جشن نوروز را به این خاطر به صورت بین‌المللی میزبانی کردیم تا سرمایه گذاران بدانند که این استان امن است و باید نگاه امنیتی از استان برداشته شود.

استاندار کردستان سفر رهبری به استان را در سال ۱۳۸۸ مایه تغییر نگاه ها به منطقه دانست و ادامه داد: معتقدم هنوز از برکات و ثمرات این سفر به خوبی بهره نگرفته ایم و برای این مهم باید سالروز سفر رهبری را بازخوانی و از لحاظ فرهنگی روی آن کار کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه تلاش ما حساس کردن مدیران ارشد کشور به وضعیت استان است، اضافه کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده ایم با اختصاص اعتبارات ویژه، استان را در زمینه زیرساختی به میانگین کشوری برساند.

وی به مشکل کمبود آب در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: در سفر وزیر نیرو به استان، بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که اگر محقق شود، تحول آفرین خواهد بود.

تخصیص سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های انتقال آب سد آزاد به سنندج و رفع مشکل آب بانه، تاکید بر تلاش مدیران برای جذب اعتبارات مورد نیاز از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: گزینه جدید برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فردی از جنس هنر و فرهنگ و تئاتر است و درست نیست از هم اکنون قضاوت کرد، بلکه باید عملکرد را دید.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه به ثبات مدیریتی استان اعتقاد دارم، افزود: البته مدیری که ناتوان باشد و وقت مردم را تلف کند، به سرعت برداشته می شود و در این رابطه با هیچکس تعارفی نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها