ما مقاوم هستیم/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره):

راهیان نور در ابعاد مختلف می‌تواند در «جهاد تبیین» نقش داشته باشد

حجت‌الاسلام «روانبخش»، جهاد تبیین را تبیین حقایق در برابر تحریف‌های دشمن، دانست و گفت: راهیان نور در ابعاد مختلف می‌تواند در «جهاد تبیین» نقش داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱ - 21March 2022

راهیان نور در ابعاد مختلف می‌تواند در «جهاد تبیین» نقش داشته باشدحجت‌الاسلام «قاسم روانبخش» عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به راهیان نور، با بیان اینکه «جهاد تبیین» یعنی تبیین حقایق در برابر تحریف‌های دشمن، اظهار داشت: راهیان نور در ابعاد مختلف می‌تواند در «جهاد تبیین» نقش داشته باشد.

وی افزود: در این راستا باید در راهیان نور فلسفه دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم؛ به دلیل اینکه امروز دشمن درصدد تحریف دفاع مقدس است و شبهاتی را به وجود می‌آورد مبنی بر اینکه چرا شهدا رفتند و دفاع کردند و چرا رزمندگان هشت سال مقاومت کردند، این کار‌ها اشتباه بوده و آغاز کننده جنگ ما بودیم.

حجت‌الاسلام روانبخش تصریح کرد: باید در راهیان نور برای مردم تبیین کنیم که ما آغاز کننده جنگ نبودیم و رژیم بعث عراق بود که جنگ را آغاز کرد و صدام هم تنها نبود؛ بلکه آمریکا و غربی‌ها او را تحریک و حمایت کردند تا انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کند؛ در حالی که ما تازه انقلاب کرده و مشغول تحکیم پایه‌های نظام و سازندگی کشور خودمان بودیم.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار بود که وقتی ایران مورد تجاوز دشمن قرار گرفت، حتی یک وجب از خاک آن دست دشمن باقی نماند، بیان داشت: این درحالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، پادشاهان ایران شهر به شهر و استان به استان را تقدیم دشمنان می‌کردند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه باید در راهیان نور برای مردم، تبیین کنیم که یک‌روز جنگ در مرز‌های خاکی، آبی و هوایی و یک روز جنگ در مرز‌های اعتقادی، اخلاقی و ارزش‌هاست، گفت: روزگاری جوانان ما در مرز‌های خاکی، آبی و هوایی از کشور دفاع کردند و اگر هم دشمن آن را اشغال کرد، پس گرفتند و امروز هم رزمندگان ما چشمان تیزبینی دارند و اگر دشمن وارد مرز‌های ما شود، با آن‌ها مقابله می‌کنند؛ همان‌گونه که سربازان آمریکایی و انگلیسی را در مرز‌های آبی بازداشت و پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: امروز هم باید از مرز‌های فکری، اعتقادی و باور‌های خود دفاع و به سنگر‌های اعتقادی و فکری دشمنان نیز حمله کرده و آن‌ها را از پای در بیاوریم.

دبیر سیاسی هفته‌نامه «پرتو سخن» با بیان اینکه اگر دشمن وارد مرز‌های فکری و اعتقادی ما نظیر حجاب، اخلاق، سبک زندگی و... شد و خواست آن‌ها را از ما بگیرد، باید همانند شهدا و رزمندگان دفاع کنیم و آن‌ها را پس بگیریم، تأکید کرد: در این راستا باید جلسات قرآنی و اعتقادی را تشکیل دهیم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بخوانیم، کتاب‌های بزرگانی مانند شهید مطهری و مرحوم علامه مصباح یزدی را مطالعه کنیم و یاد بگیریم که چگونه نباید بگذاریم دشمن وارد مرز‌های فکری و اعتقادی ما شود و اگر وارد شد، چگونه آن را پس بگیریم.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار