ما مقاوم هستیم/ پیشکسوت نیروی هوایی ارتش مطرح کرد؛

پایگاه هوایی دزفول؛ پایگاهی مقتدر در برابر دشمن بعثی

امیر «خلیلی» با اشاره به رسالت اصلی نمایشگاه هوایی دزفول گفت: نمایشگاه هوایی دزفول فضایی برای بازگویی ارزش‌ها، فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های هشت ساله مردمان این مرزوبوم در دوران دفاع مقدس است که جانانه پای اعتقادات و ارزش‌های خود ایستادند.
کد خبر: ۵۱۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ - 24March 2022

نمایشگاه هوایی دزفول فضایی برای بازگویی حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین خلیلی» از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس نهاجا در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوایی دزفول ضمن تبریک عید باستانی نوروز با اشاره به دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه هوایی دزفول و استقبال پرشور مردم از بیستمین نمایشگاه راهیان نور، اظهار داشت: شور و شوق مردم عزیز در بازدید از این نمایشگاه به خوبی مشخص است. این نمایشگاه به نوعی فضای بازگویی ارزش ها، فداکاری‌ها و اتفاقاتی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است. نمایشگاهی که تبیین‌گر حماسه‌های شهیدانی همچون شهید دوران است کسی که به فرموده مقام معظم رهبری اگر ما حماسه این شهید را از نزدیک شاهد نبودیم فکر می‌کردیم یک افسانه است.

امیر خلیلی خاطر نشان کرد: نمایشگاه هوایی امسال مزین به نام و یاد شهید خلعتبری است که در اولین روز از عید نوروز به درجه رفیع شهادت نائل شد و این توفیقی بود که نصیب ایشان شد کسی که در یک درگیری هوایی ناباورانه به شهادت رسید شخصی که در عملیات مروارید چندین فروند از هواپیماه‌های عراقی را سرنگون کرده بود و با توجه به توانایی خود به نام حسین ماوریک معروف بود.  

وی اظهار کرد: حماسه آفرینی‌های کارکنان پایگاه هوایی وحدتی دزفول هیچگاه فراموش شدنی نسیت چرا که این پایگاه مقتدرانه در مقابل دشمن بعثی ایستاد و در اولین روز‌های جنگ درس بزرگی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داد و ثابت کرد که نیروی هوایی یک نیروی قدرتمند و حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است.

امیر خلیلی در ادامه با اشاره به جایگاه نیروی هوایی گفت: جایگاه کنونی نیروی هوایی نسبت به گذشته به طور کامل چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر تخصصی که در گذشته وابسته به بیگانگان و مستشاران خارجی و کارخانه‌های سازنده بوده کاملا متفاوت می‌باشد چرا که امروز این نیرو به خودکفایی کامل رسیده است و ما می‌توانیم به جرات اذعان کنیم که علاوه بر تجهیزات در تربیت نیروی انسانی نیز کاملا جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده ایم.

وی گفت: امروز وظیفه ما و تمامی کسانی که دلشان برای ایران عزیز می‌تپد حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد، گرچه دشمنان این نظام همواره به دنبال توطئه چینی می‌باشند و در این راه از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند، ولی بی شک مردم فهیم ما این توطئه‌ها را باطل خواهند کرد.

امیر خلیلی در پایان با اشاره به وظیفه همگان در قبال شهدای انقلاب اسلامی افزود: شهدای بزرگ نیروی هوایی کسانی بودند که دین خود را نسبت به انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و الگو پذیری از آنان می‌باشد شهیدانی که حماسه آفریدند و تا ابد در تاریخ ماندگار شدند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار