دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

از ثبت اولین ازدواج قرن تا ترسیم سنت اقوام مختلف ایرانی در «عصرجدید»

طبق رسم هر ساله، شبکه‌های مختلف صدا و سیما با ساخت و پخش ویژه برنامه‌های مختلف به استقبال تحویل سال نو رفتند.
کد خبر: ۵۱۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 25March 2022

از ثبت اولین ازدواج قرن تا ترسیم سنت اقوام مختلف ایرانی در «عصرجدید»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، طبق رسم هر ساله، شبکه‌های مختلف صدا و سیما با ساخت و پخش ویژه برنامه‌های مختلف به استقبال تحویل سال نو رفتند. در این میان، شبکه سه سیما به‌عنوان شبکه جوان با برنامه عصر جدید احسان علیخانی مهمان منازل مردم بود و در طول سه روز اجرای برنامه توانست عطر و بوی بهار را به مخاطبان خود تزریق کند.

در ماراتن ویژه‌برنامه‌های تحویل سال، می‌توان برنامه عصر جدید شبکه سه را کاری موفق و هیجان‌انگیز دانست چراکه فارغ از برنامه‌های روتین هر ساله، با الهام از آیین‌های سنتی و رسم و رسومات دیرباز ایرانیان برای نوروز، پنجره جدیدی از هنر، معماری، موسیقی را به روی مخاطبان خود گشود.

به تصویر کشیدن دنیای انسان‌های عادی با گویش‌ها و لهجه‌های گوناگون فارغ از گفتگو با چهره‌های سرشناس و سلبریتی‌ها، اتفاقی مبارک در برنامه تحویل سال شبکه سه بود که زندگی‌های عامه و ملموس را به نمایش گذاشت.

پخش آیتم‌های جذاب و متنوع علمی و دعوت از جوانان با استعداد نیز به نوبه خود به جذابیت و هیجان برنامه افزود و به شکوفایی هر چه بیشتر استعداد‌های شناخته نشده کمک کرد.

پخش موسیقی و آواز اقوام مختلف کشور و حضور قومیت‌ها با لباس‌های محلی به عنوان بیننده در استدیو، رنگ و لعابی تازه و زنده را به برنامه بخشید و توانست سلایق مختلف موسیقی را پوشش دهد.

پخش موسیقی‌های نوستالژیک و قدیمی و استقرار استدیو برای پخش زنده موسیقی نیز از افتادن ریتم برنامه و یکنواختی جلوگیری کرد و لحظات متنوعی را به مخاطبان هدیه کرد.

شبکه سه یکی از کلیدی‌ترین شبکه‌های تلویزیون در تولید ویژه‌برنامه‌های مناسبتی بوده است که با بهره‌گیری از عناصر مهم در جذب مخاطب بیشتر عملکرد موفق‌تری را داشته است.
گروه برنامه‌سازی شبکه سه و احسان علیخانی با کارنامه‌ای درخشان نشان دادند که چگونه می‌توان با استفاده از عناصر عادی و دوری از دنیای رنگارنگ سلبریتی‌ها مخاطب را با جعبه جادویی آشتی داد و با ساده‌ترین آدم‌ها، مخاطب بیشتری را جذب کرد.

از اتفاقات زیبای ویژه برنامه شبکه سه، ثبت اولین ازدواج قرن ۱۵و قابی ماندگار از اقوام ایرانی در دکور جذاب و فاخر برنامه بود که حسن ختام خوبی را برای برنامه رقم زد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها