قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

حادثه تروریستی مشهد سندی بر مظلومیت روحانیون جهادی است

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه حادثه تروریستی مشهد سندی بر مظلومیت روحانیون جهادی است، گفت: شهید حجت‌الاسلام اصلانی و همرزمان دیگر ایشان که در این حمله تروریستی مجروح شدند، از پیشکسوتان فعال در شبکه تبلیغی بودند.
کد خبر: ۵۱۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ - 06April 2022

حادثه تروریستی مشهد سندی بر مظلومیت روحانیون جهادی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «روح الله حریزاوی» قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی با ابراز تأسف از وقوع حادثه تروریستی و حمله به سه تن از طلاب در حرم رضوی، اظهار داشت: چند سالی است اقدامات روحانیون فعال و جهادی در مناطق مختلف کشور خصوصاً مناطق محروم و حاشیه نشین در قالب شبکه امامت و پایگاه‌های آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است و در حاشیه شهر مشهد به دلیل محرومیت فوق العاده‌ای که وجود دارد به صورت جدی و با سازماندهی ویژه‌ای در حال تحقق است.

وی افزود: شهید حجت‌الاسلام اصلانی و همرزمان دیگر ایشان که در این حمله تروریستی مجروح شدند، از پیشکسوتان فعال در شبکه تبلیغی بودند و سال‌ها خالصانه به فعالیت خدمت رسانی به مردم خصوصاً مستضعفین مبادرت داشتند، دیروز نیز برای حضور در جلسه توزیع خدمات در حاشیه شهر مشهد به خراسان رضوی سفر کردند و بعد از جلسه برای زیارت با زبان روزه خدمت حضرت رضا علیه السلام مشرف شده بودند که این حادثه دردناک اتفاق افتاد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: ضمن اینکه این جنایت هولناک را محکوم می‌کنیم و امید داریم که آمران و جانیان محاکمه بشوند و مورد تعقیب قرار بگیرند، بر وحدت بین اقوام و مذاهب تاکید داریم و معتقدیم که شهادت این شهید و این خون‌های پاک ریخته شده ان‌شاالله وحدت امت اسلام را بیشتر خواهد کرد و سندی است بر مظلومیت روحانیون مخلص و بی چشمداشتی که در گوشه و کنار کشور در قالب روحانی مستقر، امام محله و امام روستا مشغول فعالیت‌های تبلیغی و خدمت رسانی اجتماعی هستند.

 حجت‌الاسلام اصلانی شخصیتی ایثارگر بود

حجت‌الاسلام حریزاوی با استناد به روایات اطرافیان شهید حجت‌الاسلام صالحی به تبیین سیره عملی آن مرحوم پرداخت و گفت: شهید اصلانی شخصیتی ایثارگر بود و در جبهه حق علیه باطل به همراه برادرانش به عنوان رزمنده سال‌ها به جهاد پرداختند که دو برادرشان به فیض شهادت نائل می‌شوند. ایشان در طول این سال‌ها همچون شهید زیست.

وی افزود: شهید اصلانی یک طلبه مؤمن، عامل و خالص بود و به راهی که انتخاب کرد ایمان و باور داشت.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: شهید اصلانی فقط تحصیل و تدریس نداشت، کشاورزی می‌کرد و اهل کار کردن بود، تا جایی که به یکی از اقوام گفته بود اگر بخواهم می‌توانم خودروی گران قیمت هم بخرم، اما به خودم اجازه نمی‌دهم مردم از طلبه انتظار ساده زیستی دارند. در طول این ۳۳ سال نه منزلش و نه سبک زندگی اش حتی ظاهر خانه او تغییر نکرد. دوست قدیمی ایشان می‌گوید وقتی راه کربلا باز شده بود، بعد برگشتن از عتبات منزلشان رفتم و بعد این همه سال حتی لوازم منزلش هم تغییر نکرده ظواهر دنیا و مادیات در نظرش کوچک بود. مرحوم صالحی طلبه‌ای که نه امام مسجد بلکه امام و امید محله بود به گونه‌ای که اهل محل همه به اخلاق فوق‌العاده ایشان شهادت می‌دهند.

حجت‌الاسلام حریزاوی در پایان خاطرنشان کرد: این حادثه را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده آن شهید پاکباخته و همچنین خانواده دو روحانی جانباز حادثه مشهد تسلیت می‌گوئیم و آرزوی صبر و سلامتی برای این عزیزان داریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار