رئیس حوزه هنری استان کردستان:

مردمی بودن از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب اسلامی است

«مرادی» تفکر «هنر برای هنر» و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: هنر انقلاب اسلامی با مردم معنی پیدا می‌کند؛ چراکه ماهیت انقلاب و نظام اسلامی نیز مردمی بودن است.
کد خبر: ۵۱۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ - 13April 2022

مردمی بودن از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب است

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «امین مرادی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان امروز (چهارشنبه) در نشست جمعی از هنرمندان استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، اظهار داشت: ۲۰ فروردین به پیشنهاد حوزه هنری و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به‌عنوان روز هنر انقلاب نام‌گذاری و در چندسال اخیر با توجه به اهمیت و جایگاه حوزه هنری، برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار خواهد شد.

وی گفت: در روز نخست هفته هنر انقلاب اسلامی مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و آیین معرفی و تجلیل از هنرمندان انقلابی با حضور فرمانده سپاه کردستان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: رونمایی از کتاب، اجرای سه نمایش در مساجد، اکران رایگان فیلم «موقعیت مهدی» و تولید و توزیع کلیپ در فضای مجازی، از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان است.

وی با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بازگویی شاخصه‌های هنر انقلاب است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیباترین شکل ممکن، نقشه راه انقلاب و هنر متعهد و غیرمتعهد را مشخص کرده‌اند.

مرادی بیان کرد: در هنر انقلاب اسلامی، به‌دنبال هنری هستیم که به ارزش‌ها و اعتقادات جامعه متعهد، اخلاق و ارزش‌های بنیان خانواده برای آن ارزشمند و اصول باشد.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی نسبت به فرصت‌ها و تهدیدات و آسیب‌ها بی‌تفاوت نیست، عنوان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلام در کردستان فارغ از سیاسی‌کاری؛ بلکه بر اساس توانمندی‌های بومی، ظرفیت‌های استان را شناسایی و برجسته کرده است.

مرادی تفکر «هنر برای هنر» و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: هنر انقلاب با مردم معنی پیدا می‌کند؛ چراکه ماهیت انقلاب و نظام اسلامی نیز مردمی بودن است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اعتماد عمومی مردم به حوزه هنری را مهمترین ظرفیت این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: تولید محور بودن وجه متمایز حوزه هنری با سایر حوزه‌هاست و در این راستا اقدامات مختلفی برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار