فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

تشکیل قرارگاه‌های مشترک در دفاع مقدس از ابتکارات شهید صیاد شیرازی بود

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: تشکیل قرارگاه‌های مشترک بین ارتش و سپاه از ابتکارات شهید صیاد شیرازی بود که بعد از تشکیل این قرارگاه‌ها، وحدت و همدلی نیروهای مسلح بیشتر شد و عملیات‌های موفق دفاع مقدس رقم خورد.
کد خبر: ۵۱۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ - 15April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با دهه ارتش جمهوری اسلامی دومین یادواره شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی» و شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان کلات با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق، سردار سرتیپ دوم «محمد اشعری» جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در شهر لایین از توابع شهرستان کلات برگزار شد.

امیر سرتیپ آذریان در این مراسم اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی زمانی که در آمریکا در حال گذراندن دوره آموزش توپخانه بود مقید به انجام فرایض دینی بود، وی در بین دانشجویان خارجی شرکت‌کننده در این دوره رتبه نخست را کسب کرد که این موفقیا نشان از ایمان، اعتقاد و نبوغ آن شهید عزیز داشت.

وی افزود: شهید والامقام صیادشیرازی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به‌همراه تعداد زیادی از کارکنان ارتش، با روحانیت، مراجع تقلید و حضرت امام خمینی (ره) ارتباط داشتند و پیام‌های امام را به پادگان‌های ارتش می‌رساندند. در ابتدای انقلاب نیز شهید صیاد شیرازی به‌همراه شهید چمران نقش موثری در مبارزه با ضدانقلاب و گروه‌های تجزیه‌طلب داشت.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی در ولایت ذوب شده بود. در تمامی سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی که حضور پیدا می‌کرد متوسل به حضرت ولی‌عصر (عج) می‌شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تأکید کرد: این فرمانده دلاور ارتش در اجرای فرمان امام راحل و بعد ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ تأخیری نداشت.

امیر سرتیپ آذریان در پایان بیان داشت: تشکیل قرارگاه‌های مشترک بین ارتش و سپاه از ابتکارات شهید صیاد شیرازی بود که بعد از تشکیل این قرارگاه‌ها، وحدت و همدلی نیروهای مسلح بیشتر شد و عملیات‌های موفق دفاع مقدس رقم خورد.

خواهر شهید سپهبد صیاد شیرازی نیز در ادامه، گفت: صبح روز بعد از خاکسپاری شهید، خانواده و بستگان قبل از طلوع آفتاب به گلزار شهدا رفته بودیم و که متوجه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در آنجا شدیم که نشان از رابطه بین مرید و مراد داشت.

وی افزود: اکنون دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی مسائل فرهنگی است و باید همچون زمان بحران، که ستاد بحران تشکیل می‌شود؛ باید ستادی جهت رسیدگی به مسائل فرهنگی تشکیل شود تا با اقدام و عمل، نقشه‌های شوم استکبار خنثی شود.

در پایان این مراسم توسط امیر سرتیپ آذریان از ۳۹ خانواده شهید ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان کلات تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها